18/11/2010

MOONWALKING ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ



«Περνούσα από την πλατεία Αττικής χθες πρωί πρωί και κάτι παππούδες μού την «έπεσαν». Ηθελαν να με διώξουν με το ζόρι. Δεν μ' άφηναν να διασχίσω την πλατεία για να περάσω απέναντι. Ηταν κάτι σαν ομάδα περιφρούρησης. «Πού πας εσύ; Εξω», μου φώναζαν.
Είχαν ζωγραφίσει γύρω γύρω από την πλατεία κάτι "Ελλάς" και κάτι σαν σύνορα. "Δεν βλέπεις το σύνορο; Πέρνα απ' έξω", ούρλιαζε μια γριά. Εχει ξεφύγει ο κόσμος...».

Δεν είναι η πρώτη και μάλλον ούτε η τελευταία φορά που ο Εμάνουελ Ολαγίνκα Αφολάνιο ή οι γονείς του, που ζουν στα Κάτω Πατήσια από τα μέσα της δεκαετίας του '70, και τα αδέλφια του που επίσης γεννήθηκαν εδώ, αντιμετωπίζουν τέτοια συμπεριφορά. «Ο πατέρας μου είχε έρθει το '75. Η μάνα μου, το '79 και παντρεύτηκαν εδώ. Σπούδαζαν στην αρχή, αλλά η ζωή τούς υπαγόρευσε να κάνουν διάφορες δουλειές του ποδαριού, για να μεγαλώσουν τέσσερα παιδιά».

Ο ΜC Yinka μίλησε στην δημοσιογράφο Νάταλι Χατζηιωάννου για το live της 25 Νοεμβρίου στο οποίο ο νιγηριανής καταγωγής 29χρονος μουσικός θα συναντήσει τον Βερολινέζο Infinite Livez και τον Λονδρέζο Grains, για μια βραδιά με τρεις εκδοχές του χιπ-χοπ. Η κουβέντα πια όμως πάει πάντοτε για τις  «συμμορίες» απολίτιστων και φανατισμένων, που έχοντας στήσει το «κρατίδιό» τους στην πλατεία Αττικής, έχρισαν εαυτούς φρουρούς της ελληνικότητας, ικανούς να κρίνουν τους περαστικούς με βάση το χρώμα ή τη φυλή τους.

Ο Μανώλης, όμως, όπως τον λένε οι κολλητοί του, συμμαθητές και φίλοι που μεγάλωσαν στην ίδια γειτονιά και στα ίδια θρανία, ομολογεί ότι το τελευταίο διάστημα ανησυχεί περισσότερο. «Υπάρχει μια τσίτα. Αισθάνομαι λίγο... κάπως. Η κατάσταση είναι πολύ τεταμένη - γιατί ζω κοντά στον Αγιο Παντελεήμονα. Και βλέπω όλο αυτό το πράγμα που γίνεται με την άνοδο της ακροδεξιάς και τους "αγανακτισμένους" πολίτες, που την πέφτουν ξαφνικά σε διάφορους», λέει. Κι όμως, αυτός ο νέος άνθρωπος που διεκδικεί το δικαίωμα να αισθάνεται και Νιγηριανός («της φυλής Γιορουμπά», διευκρινίζει) και Ελληνας, έχει την ψυχραιμία και το μυαλό να εξηγήσει τις παρανοϊκές συμπεριφορές.
Δες το υπόλοιπο άρθρο εδώ.

2 comments:

  1. παρανοικες συμπεριφορες
    λοιπον, για να μιλαμε με στοιχεια, οποιος λευκος τολμησει να περασει νυχτα απο καλλιφρονα, κυπρου κτλ (μιλαω για την πλατεια αμεσως μετα την αμερικης) χωρις να τον ξεβρακωσουν, ληστεψουν κτλ να ερθει να μου το πει. η πλατεια χρησιμοποιειται ΜΟΝΟ για εμπορι χασις και ουρητηριο.

    φιλε Yinka γνωριζεις οτι οι νηγιριανοι κρατουν πολεον ολη τη σωματεμπορια του κεντρου, οπως και το μικροεμποριο ναρκωτικων? εχεις δει ποτε 5 Νηγιριανους να σταματανε το αυτοκινητο, να παιρνουν τα λεφτα της ιεροδουλης και να συνεχιζουν τη δουλεια τους.

    καλο ειναι να κοιταμε ολες τις αποψεις και να ειμαστε αντικειμενικοι. και προπαντως, να μην κανουμε πως δεν βλεπουμε και τα στραβα της αλλης πλευρας.

    ReplyDelete
  2. Φίλε Καγγελάριε πιστεύεις οτι με την δημιουργία ρατσιστικών ομάδων πολιτών θα λυθεί το πρόβλημα; Όταν η αστυνομία ασχολείται με το αν έπεσε μολοτοφ στα εξάρχεια, νομίζεις πως αν "ελέγξουμε" το τι χρώμα ανθρωπος περνάει απο την Πλατεία θα εξαρθρώσουμε την οποιαδήποτε Μαφία; Όταν πρόκειται για ληστεία ή τέτοιους είδους έγκλημα θυμούνται οι κυριοι κυριοι αστυνομικοί πως είναι δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ το να δείρουν τίποτα μπαχαλάκιδες πιτσιρικάδες κ όχι μόνο, το κάνουν με περίσση αφοσίωση στην υπηρεσια της προστασίας του πολίτη. Μετά απο αυτή την διαπίστωση πως να μην περνάνε φασιστικές πρακτικές κ να έχουν λόγο τέτοια ανθρωποειδή στις "συγκεντρωσεις πολιτών" τύπου Αγ. "Παντελεήμωνα"; Το πρόβλημα φίλε Χελμουτ είναι πως συνήθως το ψάρι βρωμάει απο το κεφάλι. Οι δυο πλευρές άδικα παλεύουν μεταξύ τους! Καληνύχτα...

    ReplyDelete