23/09/2010

AYTONOMIA 'H ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ: ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ


"κάτω από το πλακόστρωτο, η παραλία", Παρίσι Μάης 1968

Μία από τις επιδραστηκότερες πολιτικές ομάδες της χώρας έπαψε να υφίσταται από εχθές. Η πολιτική ομάδα "Αυτονομία ή Βαρβαρότητα" και το περιοδικό που εξέδιδε "Μάγμα" θα σταματήσουν να λειτουργούν λόγω αξεπέραστων εσωτερικών διαφωνιών. Η ομάδα, έχοντας καθ όλη τη διάρκεια ύπαρξής της τον θαυμασμό αυτού του blog ενέπνευσε πολλές από τις δράσεις μας και θεμελίωσε μια πολιτική στάση η οποία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ όταν ευαγγελίζεσαι κριτική σε ότι αφορά τον δημόσιο χώρο και την εμπειρία της πόλης. 
Αναμιγνύοντας την ύστερη θεωρία (μετά 1952) του Κορνήλιου Καστοριάδη (κλικ) με την σύγχρονη οικονομική κριτική ενάντια στην "ανάπτυξη" (αντι-στοχοποίηση του ΑΕΠ) (κλικ)  μαζί με βαθιά οικολογία (Μπούκτσιν κ.α.) (κλικ) αλλά και χιούμορ, τέχνη και σαρκασμό - κατά την γνώμη μας υπήρξε μια ολοκληρωμένη άποψη για τα πολιτικά πράγματα στην χώρα μας και οι κριτικές και αναλύσεις που εξέδιδε έβρισκαν σχεδόν πάντοτε τον στόχο. 
Τα κείμενά τους ιδιαίτερα όσον αφορά το "πρόταγμα της αυτονομίας", την "άνοδο της ασημαντότητας", τα "πέντε σημεία για την από-ανάπτυξη" καθώς και οι σκέψεις τους πάνω στο φαντασιακό της νεοελληνικής κοινωνίας πιστεύουμε ότι είναι ο θεμέλιος λίθος για μια ουσιώδη πολιτική μετά τα Δεκεμβριανά.

Fame Over λοιπόν!

Για την Αυτονομία ή Βαρβαρότητα κάνε κλικ εδώ.
Για το Μάγμα κάνε κλικ εδώ.

Παρακάτω παραθέτουμε την ανακοίνωσή της ομάδας:

"Θα θέλαμε με αυτή την ανακοίνωση να ενημερώσουμε τους φίλους και τις φίλες που παρακολουθούν τις δραστηριότητες μας ότι τόσο η ομάδα όσο και το Μάγμα σταματούν τη δραστηριότητά τους, εξαιτίας σημαντικών πολιτικών διαφωνιών που προέκυψαν ανάμεσα στα μέλη και οι οποίες καθιστούσαν πλέον αδύνατη τη συνέχιση των εγχειρημάτων.
Τους τελευταίους έξι μήνες, μετά και από την είσοδο κάποιων νέων μελών αλλά και την αποστασιοποίηση κάποιων παλιότερων, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια σειρά αξεπέραστων διαφωνιών σε ό,τι αφορά στα θέματα όχι μόνο της θεωρίας (σχετικά, δηλαδή, με τον τρόπο βάσει του οποίου αντιλαμβανόμαστε το πολιτικό μας πρόταγμα ή αναλύουμε τις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες) αλλά και σε ό,τι αφορά στα ζητήματα της πολιτικής δραστηριοποίησης της ομάδας. Κοιτάζοντας προς τα πίσω, θα μπορούσαμε να διαπιστώσουμε σήμερα πως αυτές οι διαφορετικές οπτικές υπήρχαν εν σπέρματι στη σκέψη και στη δραστηριότητα της ομάδας από την αρχή της λειτουργίας της. Τόσο μέσα σε αυτήν όσο και στους κόλπους της συντακτικής ομάδας του περιοδικού παρατηρήθηκε μια σταδιακή διαφοροποίηση των μελών αναφορικά προς την ανάλυση της υπάρχουσας κοινωνίας, προς το μοντέλο οργάνωσης αλλά και, ευρύτερα, ως προς το μοντέλο πολιτικής δραστηριοποίησης αλλά και την προσωπική συμπεριφορά μεταξύ των μελών που θεωρούμε συμβατή ή όχι με μια τέτοια δραστηριοποίηση. Ο προσεκτικός αναγνώστης μπορεί να διακρίνει μέσα στα κείμενα που δημοσιεύσαμε κατά την τελευταία αυτή περίοδο (τόσο σε αυτό το μπλογκ όσο και στο τελευταίο τεύχος του Μάγματος) μια τάση «συγκόλλησης» μη συμβιβάσιμων απόψεων. Κρίναμε ότι αυτή η κατάσταση, που δεν επέτρεπε τη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων, παρά μόνο τεχνητούς συμβιβασμούς ανάμεσα στις διαφορετικές προσεγγίσεις (έχοντας, παράλληλα, καταστεί ιδιαίτερα κουραστική και για εμάς, σε προσωπικό επίπεδο), δε συνεισέφερε ούτε στη σαφήνεια του λόγου της ομάδας αλλά ούτε και στην καλύτερη προώθηση των αρχών και των ιδεών της –τη στιγμή μάλιστα που αυτές οι τελευταίες είχαν καταστεί αντικείμενο αντικρουόμενων ερμηνειών στο εσωτερικό της.
Πήραμε λοιπόν την απόφαση να διαλύσουμε, κοινή συναινέσει, την ομάδα και το περιοδικό. Φυσικά τα μέλη αλλά και οι τάσεις της ομάδας μπορούν να συνεχίσουν τη δραστηριοποίησή τους, μέσω άλλων ή καινούργιων πολιτικών φορέων, στα πλαίσια της οποίας μπορούν να καταθέσουν και την άποψή τους για την κρίση που περάσαμε. Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε η παρούσα ανακοίνωση να έχει απλώς πληροφοριακό χαρακτήρα και να μην προβαίνει σε κάποια ανάλυση ή στην εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων."

Αυτονομία ή Βαρβαρότητα, 22 Σεπτεμβρίου 2010

2 comments:

  1. φίλε, ο Μπούκτσιν δεν έχει την παραμικρή σχέση με την 'βαθια οικολογία'. 'Κοινωνική οικολογία' ονομάζεται το πρόταγμα του και αντιτίθεται ρητά στην 'βαθια οικολογία'.

    ReplyDelete
  2. Έχεις δίκιο!

    Εννοούσαμε βαθιά με την έννοια της καθομιλουμένης και όχι τον ορισμό "βαθιά οικολογία".
    Η έννοια "κοινωνική οικολογία" η οποία ίσως παραπέμπει στο αναρχο-οικολογία είναι και αυτή κάτι το οποίο έχει κάνει κριτική και ο ίδιος...

    Τόσοι ορισμοί (!) σε κάνουν να προτάσεις με την σειρά σου: Ride your bike, think later! (αστειευόμενοι).

    ευχαριστούμε πάντως για το εύστοχο σχόλιο σου!

    ReplyDelete