02/02/2012

9 ΚΙΝΗΣΕΙΣ


"Εννέα κινήσεις συνδιοργανώνουν δράση στον πεζόδρομο της Αιόλου διεκδικώντας το δικαίωμα των πεζών να κινούνται στους πεζόδρομους ασφαλείς από οχήματα που εισέρχονται παράνομα."

Mέσα στην γενικότερη αποσύνθεση της πόλης και των μηχανισμών της βρίσκεται και το θέμα της καταπάτησης των πεζοδρόμων. Ένα θέμα που κατά την γνώμη μας είναι βασικό για την ποιότητα ζωής που διεκδικούμε. Αν ο ποδηλάτης έχει δικαίωμα στον δρόμο τότε πριν αυτό κερδηθεί θα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα του πεζού στον μετακίνηση στον πεζόδρομο και το πεζοδρόμιο. 

Με χαρά βλέπουμε την γνωστή ποδηλατική κίνηση  ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ, μετά ίσως από την διαστημική χυλόπιτα που εισπράξανε στο φλερτ τους με την πολιτεία μέσω του γνωστού αρχιτέκτονα κου Βλαστού και την πρώην υπουργό Περιβάλλοντος Μπιρμπίλη (απολυμένοι και οι δύο ήδη από το κράτος των τσμεντολόβερς και ρουσφετο-κατασκευαστών) να παρατάνε την πιπίλα των ποδηλατόδρομων και να εστιάζονται σε πιο ώριμες στάσεις όπως αυτό της υποστήριξης των πεζών και των δικαιωμάτων τους.

Ως ομάδα πάντα βρίσκαμε αδαή την πρόταση μερικών περί κατασκευής ποδηλατόδρομων και "δικτύων βιώσιμης κινητικότητας" ενώ σκοτώνεται μέρα μεσημέρι από παπάκια μια από τις σημαντικότερες αρχαιολόγους της χώρας ενώ περπατούσε σε πεζόδρομο. Και δεν είναι το μοναδικό θύμα της καταπάτησης των δημόσιων χώρων και πεζοδρόμων.

Συγχρόνως το κράτος απαντά με ακόμα περισσότερη καταπάτηση. Οι μπάτσοι πάνω στα πεζοδρόμια, φάτσα-κάρτα στην πλατεία Συντάγματος καθημερινά, πάσης φύσεως οχήματα πέρνουν συγχωροχάρτι από την αστυνομία καθημερινά με αποτέλεσμα την συρίκνωση του δημόσιου χώρου για τους πεζούς, ΑΜΕΑ και μαμάδες/μπαμπάδες.

Η απάντηση είναι μία, και εμείς την υποστηρίζαμε εξ αρχής: 
ή τα αυτοκίνητα ή εμείς, ή μαζί μας ή εχθροί μας - δεν γίνεται και τα δύο.

Τσουζ λαϊφ λοιπόν.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου.

"Εννέα κινήσεις συνδιοργανώνουν δράση στον πεζόδρομο της Αιόλου διεκδικώντας το δικαίωμα των πεζών να κινούνται στους πεζόδρομους ασφαλείς από οχήματα που εισέρχονται παράνομα.

Πεζόδρομοι είναι οι περιοχές μιας πόλης οι οποίες προορίζονται για την αποκλειστική κίνηση πεζών και στις οποίες η κίνηση τροχοφόρων απαγορεύεται ή επιτρέπεται μερικώς υπό όρους.

Σήμερα όμως οι πεζόδρομοι έχουν καταντήσει παρακαμπτήριες για όσους θέλουν ν’ αποφύγουν την κίνηση. Η έννοια του πεζόδρομου έχει καταντήσει κενό γράμμα και οι δρόμοι των πεζών παραβιάζονται διαρκώς από τροχοφόρα. Οι πεζοί, αναγκαστικά παραμερίζουν, όμως ούτε αυτό δε διασφαλίζει τη σωματική τους ακεραιότητα, όπως αποδεικνύουν αμέτρητα δυστυχήματα, με γνωστότερα εκείνα που στοίχισαν τη ζωή στη διαπρεπή αρχαιολόγο Ηώ Ζερβουδάκη και τον πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Αντωνόπουλο.
Όλοι είμαστε πεζοί. Όλοι θα περπατήσουμε από το Μετρό ως το γραφείο, όλοι θα κατέβουμε για ψώνια το Σάββατο και όλοι θα βγούμε βόλτα με τους φίλους ή τα παιδιά μας. Όλοι θα ψωνίσουμε και θα κουβεντιάσουμε πιο ήρεμοι –και πιο ασφαλείς– χωρίς αυτοκίνητα και μηχανάκια ανάμεσά μας.

Οι χώροι που έχει προβλέψει η πολιτεία για τους πεζούς είναι ήδη περιορισμένοι. Όσοι υπάρχουν, είναι ανάγκη να διαφυλαχτούν σα να πρόκειται για το ίδιο μας το σπίτι. Είναι ανάγκη να πάψει αυτό το καθεστώς ανοχής που αλώνει τους λίγους χώρους ανάσας που μας έχουν μείνει. Είναι ανάγκη να πάψει αυτό το καθεστώς ασυδοσίας που υποθάλπτει δυστυχήματα.

Το Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι, μαζευόμαστε στον πεζόδρομο της Αιόλου, στο σημείο που διασταυρώνεται με την οδό Σταδίου (μπροστά από τα Notos Galleries, στάση Μετρό Ομόνοια), για να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας να να χρησιμοποιούμε τον πεζόδρομο με άνεση και ηρεμία, χωρίς να κινδυνεύουμε.

Θα δούμε κλόουν, θα παρακολουθήσουμε ακροβατικά και θα καλέσουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια καλύτερη πόλη. Πάνω απ' όλα, θα σταματήσουμε όσους νομίζουν ότι μπορούν να μπαίνουν στον πεζόδρομο με αυτοκίνητο ή μηχανή. Θα διεκδικήσουμε, θα περιφρουρήσουμε και θα ομορφύνουμε το χώρο που μας ανήκει.

Συμμετέχουν: ΠΕΖΗ, ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ, Μετρό Δυτικά, Αναπηρία Τώρα, Μαμάδες στο Δρόμο, SOS Τροχαία Εγκλήματα, Παιδικό Στέκι Τσαμαδού 15, You are what you do – Κώστας Κουβίδης, Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα."

7 comments:

  1. 9 κινήσεις το Σάββατο + 1 την Κυριακή..

    ΦΟΡΤΩΣΕ!!! και έλα..

    http://podilates-px.blogspot.com/2012/01/blog-post.html

    τσίαρς! ;)

    ReplyDelete
  2. Εντάξει, το καταλάβαμε. Εσάς δεν σας ενδιαφέρει να γίνουν βιώσιμες οι πόλεις, σας ενδιαφέρει να κάνετε τους επαναστάτες που δεν συνομιλούν με την εξουσία επειδή έχουν κάποιου είδους γενετική ανωτερότητα.

    ένας αστικός ποδηλάτης

    ReplyDelete
  3. Κάνεις λάθος!

    Μας ενδιαφέρει να γίνουν οι πόλεις βιώσιμες και ΜΟΝΟ προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι δράσεις μας.

    Δεν είμαστε επαναστάτες, ίσως μερικές από τις προτάσεις μας να είναι ανατρεπτικές.

    Η εξουσία είναι διεφθαρμένη, κατ αρχάς όλοι στις "καρέκλες" είναι αυτοκινηταράδες, είναι οι ίδιοι που παρκάρουν πάνω στο πάρκο του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου στην Ακαδημίας. Τι να πεις με αυτούς? Πέρα από το "πάρε το αυτοκίνητο σου πάνω από τον δημόσιο χώρο και βάλε το σε ιδιωτικό πάρκινγκ? Ξεκινάμε από εκεί.

    Δεν έχουμε γενετική ανωτερότητα, έχουμε επιχειρήματα, και πραγματικά δεν ακούσαμε τα δικά σου, πέρα από κάποια ειρωνία (γενετική?).

    Δεν μας ενδιαφέρει να γλύψουμε τα αυτιά της πολιτείας αλλά οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ λύσεις για μια διαφορετική ποιότητα ζωής, ελευθερία από το πετρέλαιο και δικαιοσύνη όσον αφορά την χρήση του δημόσιου χώρου. Μερικές από αυτές:
    1. Η αστυνομία να δίνει κλήσεις. Πρώτα να διώξει τους μπάτσους πάνω από τα πεζοδρόμια.
    2. Απαγόρευση ΟΛΩΝ των αυτοκινήτων από Πλάκα, Ψυρή, Γκάζι με συνεχιζόμενη επέκταση σε άλλες περιοχές.
    3. Σταδιακή αντικατάσταση στο λεκανοπέδιο ΟΛΩΝ των επαγγελματικών αυτοκινήτων με υβριδικά.
    4. Ζώνες Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε ΟΛΟ το λεκανοπέδιο (όπως είχε κάπως γίνει επί 2004). Τα αυτοκίνητα να πληρώνουν ΑΚΡΙΒΑ για την σταύθμευση στο δημόσιο χώρο.

    υπάρχουν πολλά "εργαλεία", αν ρωτήσεις κάποιο που ασχολείται με πολεοδομία θα σου πει και άλλα τόσα. Πολλά από αυτά έχουν γίνει σε παρόμοιες πόλεις όπως η Λισαβώνα κτλ. Οπότε είναι απλά θέμα διακυβέρνησης!. Δεν το καταλαβαίνεις? Επίσης όλα από αυτά έχουν συζητηθεί σε επίπεδο πολιτείας, αλλά όχι μόνο δεν γίνεται τίποτα αλλά και πάει προς το χειρότερο. Οπότε εμείς δεν τους ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ.

    κτλ κτλ

    Όπως καταλαβαίνεις τα εργαλεία για την διαχείρηση του δημόσιου χώρου είναι πολλά αλλά η διάθεση είναι απούσα. Το μόνο που βλέπουμε από την εξουσία είναι να προσπαθεί να κρατηθεί με νύχια και με δόντια σε μια πελατειακή σχέση διαφθοράς με αυτούς (εσένα) που ασχολούντια μαζί της.

    Η λογική ότι τα ποδήλατα πρέπει να κινούντια σε ποδηλατόδρομο είναι γελοία για τα δεδομένα της Αθήνας.

    Εμείς προσπαθούμε να αυτοοργανωθούμε για να ανατρέψουμε την νοοτροπία της πάνω από όλα.

    ReplyDelete
  4. Ωραία. Με τους αυτοκινηταράδες δεν έχεις να πεις τίποτα, οπότε ας αρχίσουμε να καίμε αυτοκίνητα για να λυθεί το πρόβλημα. Η λογική είναι αδιέξοδη όπως καταλαβαίνετε. Όπως κάθε λογική συλλογικής ευθύνης ( βλ. αυτοκινηταράδες, εξουσία, πολιτικοί, ιχήδες κ.λπ.), δηλαδή κάθε ναζιστική λογική. Το ζητούμενο είναι, όπως πολύ σωστά λέτε, πρώτα να εφαρμόζονται οι νόμοι. Έπειτα, να επιτυγχάνονται πράγματα σε θεσμικό επίπεδο κι ας έχουν αλλεργία κάποιοι. Το ποδηλατικό κίνημα, το οποίο εσείς βλέπετε αφ' υψηλού, επιτυγχάνει πράγματα (κυκλοφορία σε λεοφωρειολωρίδες, μεταφορά ποδηλάτου με τα ΜΜΜ κ.ά.). Το ότι θα θέλαμε παραπάνω, θα θέλαμε. Αλλά πάντα θα θέλαμε περισσότερα, αυτό να το ξέρει όποιος κάνει κριτική. Ένα "αλλά" κολλάει παντού. Άμα προσεγγίζετε τα αιτήματα και την άσκηση πιέσεων στην πολιτεία με όρους μικροαστικής γκομενικής (βλ. "χυλόπιτα"), χαιρετίσματα. Η απαξίωση δεν βοηθάει πουθενά. Κι εμένα δε μου κακόπεσε καθόλου ούτε η προσπάθεια της Μπιρμπίλη ούτε η συμβολή του Βλαστού. Μακάρι να προχωρούσε και παραπάνω. Οπότε, λιγότερη επαναστατική αμετροέπεια, περισσότερη ψυχραιμία και σύνεση, σύντροφοι.

    ένας αστικός ποδηλάτης

    ReplyDelete
  5. με το ναζιστικό κάπου μας έχασες...

    κανένας δεν έχει πρόβλημα με τις επιτυχίες του ποδηλατικού κινήματος!

    Είναι σημαντικές και μακάρι να υπάρχουν και άλλες!
    Επέτρεψέ μας να νιώθουμε και εμείς μέρος του "ποδηλατικού κινήματος", όχι μόνο εσύ.

    Η δικιά μας θέση είναι αντίθετη με το λάου-λάου γλυψ-γλυψ που προτάσεις.

    Πιστεύουμε ότι είναι συστημική αποτυχία και όχι αποτυχία προσώπων (βλ. Μπιρμπίλη, Βλαστός κτλ), και για αυτό προτάσουμε την αυτοργάνωση ως μεθοδολογία κοινωνίας. Δηλαδή ας προσπαθήσουμε ρε φίλε χωρίς αυτούς.

    Τώρα οι διαφορές μας με την εν λόγω ομάδα σχετικά με το θέμα των τεχνικών έργων ως μορφή επικοινωνίας του "νοιάζομαι για το ποδήλατο" της πολιτείας είναι γνωστές.

    Επέτρεψέ μας να έχουμε μια διαφορετική άποψη λοιπόν.

    Η ουσία μετράει, και ρήξη με το αυτοκίνητο δεν έχει γίνει.

    φιλικά

    ReplyDelete
  6. Η συλλογική ευθύνη είναι ναζιστική έμπνευση (επειδή με χάσατε). Τουτέστιν, τα "οι ΙΧήδες, οι πολιτικοί, οι μπλόγκερς κλ.π. είναι όλοι ίδιοι" ταιριάζει σε κολλημένα μυαλά. Ένα το κρατούμενο. Το δεύτερο είναι η "ελεύθερη μετάφραση" κατά την οποία όποιο κίνημα συζητάει τα αιτήματά του με την πολιτεία είναι "γλυψ-γλυψ". Που βρίσκεται δηλαδή η αναξιοπρέπεια στη διεκδίκηση αιτημάτων; Να τα μετράμε τα λόγια μας, λοιπόν. Και να δούμε και τι γίνεται κι έξω από την πόρτα μας, στις άλλες πόλεις της Ευρώπης. Κι εκεί γλυψ-γλυψ θα έγιναν -δεν είδα ποδηλατόδρομους να χτίζονται από μόνοι τους ούτε να πέφτουν από τον ουρανό.

    ο αποπάνω

    ReplyDelete
  7. Εκεί ακριβώς είναι και η δικιά μας διαφωνία!

    Η "ελληνική ιδιαιτερότητα" δεν λαμβάνεται ποτέ υπ όψην. Δηλαδή πήγε κάποιος στο Λονδίνο, είδε ωραία πάρκα και νομίζει ότι μπορούν να γίνουν και εδώ με τον ίδιο τρόπο... είδε ποδηλατόδρομους στην Κοπεγχάγη, άντε πάμε και εδώ.

    Τα τεχνικά έργα είναι συνδεδεμένα με το διεφθερμένο σύστημα και αυτά που έλεγε ο Βλαστός να φτιάξουμε ποδηλατόδρομο/ πεζόδρομο έξω από το Attica Mall είναι εντελώς αηδιαστικά. Δηλαδή οι κάτοικοι στο Κερατσίνη δεν έχουνε δικαίωμα στον ποδηλατόδρομο?

    Επίσης το γλυψ δεν το ξεχνάμε τόσο εύκολα. Ο Δουβής μας έλεγε ότι "τώρα με το ΠΑΣΟΚ αλλάξανε τα πράγματα", και είδαμε τι έγινε. Οι μόνοι άνθρωποι που μιλάγαν για οικολογία φάγανε τον πούλο από το σύστημα το οποίο τους αντικατέστησε με τσιμεντο-κατασκευαστές πάλι. Οπότε μην αυταρέσκεσαι σε κριτική στους άλλους. Κάνε πρώτα την δικιά σου.

    Η δικιά μας θέση είναι να προσπαθήσουμε μόνοι μας. Και αν θέλει η πολιτεία ας προσπαθήσει πρώτα με light projects (εκπαίδευση, απαγόρευση ΙΧ, ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης κτλ κτλ) χωρίς τεχνικά έργα, κόκκινες κορδέλες και εξαγγελίες εκκατομυρίων γιατί τα έχουμε ακούσει πολλές φορές και απλά δεν πιστεύουμε κανέναν από αυτούς.

    Οι θέσεις μας στο θέμα, έχουν γίνει γνωστές από αυτό το blog πολλές φορές και απλά επαναλαμβάνουμε τους εαυτούς μας.

    Εσύ με το σύστημα εμείς εκτός.

    ReplyDelete