photo: Hugo Ball - rider: Elias
Παρακολουθώντας τις διάφορες απόψεις και σκέψεις που έχουν ειπωθεί κατά καιρούς για την θέση του ποδηλάτου στον αστικό ιστό θα θέλαμε με μια σειρά από post να δώσουμε τις δικές μας απόψεις αλλά και να ξεκινήσουμε μια κουβέντα για τον τρόπο και τον χώρο που πιστεύουμε ότι ανήκει στην αστική ποδηλασία στην Αθήνα.Κάποτε ο ποδηλάτης υπήρξε αόρατος. Είμασταν τόσοι λίγοι που δεν υπήρχε λόγος να ακολουθούμε οποιονδήποτε κανόνα, η πόλη ήταν μια περιπέτεια πάνω στη σέλα. Τώρα καθώς οι ποδηλάτες έχουν αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο υπάρχει μια ανάγκη για την διαμόρφωση μιας συμπεριφοράς περισσότερο, παρά "κανόνων", κάτι που όλοι μισούμε. Αφετηρία αυτής της συμπεριφοράς κατά την γνώμη μας είναι ότι όλοι μας είμαστε πρώτα πεζοί και μετά ποδηλάτες. Ίσως για αυτό τον λόγο ποτέ μας δεν είμασταν ιδιαίτερα ενθουσιώδες με την ιδέα της κατασκευής ποδηλατοδρόμων. Μια πόλη πριν ασχοληθεί με τα δικαιώματα των ποδηλατών θα πρέπει να έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα των πεζών.
Τελευταία όμως ακούμε με θλίψη συνέχεια σχόλια ανθρώπων που περπατούν, βάζοντας και τα ποδήλατα στην λίστα των καθημερινών ενοχλήσεων. Περνάμε κόκκινα επικίνδυνα, ανεβαίνουμε στα πεζοδρόμια και περνάμε σφήνα στους πεζόδρομους λένε. "Έχω όλους τους κάφρους να προσέχω όχι και τους ποδηλάτες τους θεωρούσα συμμάχους!" Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να προσέχουμε λίγο παραπάνω. Ποδηλάτης δεν σημαίνει κάγκουρας με πετάλια, είναι απλά μια λειτουργική και απλή απόδειξη της νοοτροπίας που ζητάμε και έχουμε όλοι μας ανάγκη. Σταμάτα στην διάβαση και πες στην γιαγιά "περάστε!", άφησε την μαμά με το καρότσι να περάσει και στον πεζόδρομο ελάτωσε ταχύτητα για τους πεζούς που φοβούνται λίγο. Και μην ξεχνάς ποτέ! Οι μόνοι που δεν χρήζουν σεβασμό είναι τα αυτοκίνητα, SUV και μηχανάκια που έχουν καταλάβει την πόλη με την άδεια των μπάτσων. Αυτοί είναι οι εχθροί της νοοτροπίας και του κόσμου που αντιπαραβάλουμε.
Ride safe, λοιπόν!
Φίλοι μια χαρα τα λετε αλλα η ευγενεια η η αγενεια ειναι σταση ζωής.....Αυτός που θα σπάσει εναν καθρεφτη ειναι ο ίδιος που θα βρίσει την μαμα με το καροτσι και τον ηλικιωμενο που προσπαθει να περασει τον δρομο.Καλημερα και ποδηλατειτε οπως σας κάνει κεφι αλλα πάντα με ΕΥΓΕΝΕΙΑ!
ReplyDeleteΣίγουρα όλοι είμαστε πάνω απ΄ όλα πεζοί, μετά ποδηλάτες, αλλά (τουλάχιστον οι πιο πολλοί) καβαλάμε και ένα ΙΧ ή ένα μηχανάκι για κάποιες περιστάσεις. Γι' αυτό πιστεύω χρειάζεται λιγότερη προκατάληψη προς τους οδηγούς, γιατί μετά από μία ώρα μπορεί και αυτοί να είναι ποδηλάτες. Δυστυχώς πέρα από κάποιους που μένουν στο κέντρο και δουλεύουν ταυτόχρονα εκεί, η χρήση κάποιου μηχανοκίνητου μέσου, για κάποιες διαδρομές τουλαχιστον, είναι απαραίτητα
ReplyDeleteΑκριβώς όπως το είπες "Καγκουρες με πετάλια". Δες πως περνάνε κολλητά απο τους πεζούς στην διάβαση.
ReplyDeletehttp://athensfixedgear.com/local-scene/pre-dinner-ride/
'Αφου πιστολιασουμε το κοκκινο' λεει ο τυπος στο τελος του video ...
ReplyDeleteΕχω ερθει σε αντιπαραθεση και αλλη φορα για το συγκεκριμενο λογο (πιστολιασμα κοκκινου). Κατι το οποιο να ομολογησω οτι και εγω εχω κανει καποιες φορες στην Αθηνα ...
Απλα παιρνω αφορμη απο το συγκεκριμενο post, γιατι με ενδιαφερει οι ποδηλατες να μην ειμαστε καγκουρες οσο μπορουμε.
Βασικα στο θεμα ευγενειας βαζω και το κοκκινο και γενικα τη 'καφρικη' οδηγηση, ειτε αυτοκινητου, μηχανης, ποδηλατου κλπ. Ειναι πολυ ασχημο να προκαλεις ΦΟΒΟ στον αλλο, και γι 'αυτο δεν πρεπει να το κανεις - ολα τα υπολοιπα ειναι μετα.
Ο αυτοκινητας που θα σε δει μπροστα του οταν περνας κοκκινο, δεν το περιμενει - θα χεστει πανω του λοιπον, και θα τσιτωσει τα φρενα του (αφου εχει τσιτωσει ο εγκεφαλος του πρωτα) για να μη σε λιωσει φυσικα ... Και εσυ, ο εκαστοτε ποδηλατης, θα περνας ωραιος και ανετος 'πιστολιαζοντας' το κοκκινο ... Οπως παλι γινεται στο βιντεο στην αρχη που περνανε δυο ποδηλατες ξερα μια διασταυρωση και φυσικα αναγκαζουν τους οδηγους να κοψουν.. Ειναι χοντρη μαλακια αυτο, και δεν λεει να το κανουμε μονο και μονο επειδη 'μπορουμε', αν το εκαναν και αμαξια/μηχανακια σε εμας αυτο και φανε κανα ποδηλατη πχ, δεν θα γουσταραμε καθολου. Μη κανεις οτι δε γουσταρεις να σου κανουν, ειναι απλο - αλλιως ειναι καγκουρια και νταηλικι μαλακισμενο...
Οταν παρακατω σε κλεισει ενας τσιπακος πχ, θα βριζεις το καφρο που 'οδηγει σα μαλακας'..
Ειχα δει μπροστα μου ποδηλατη να περναει ξερα κοκκινο στην αλεξανδρας, και δεν θα ξεχασω τη μουρη του οδηγου ο οποιος ασπρισε απο το φοβο του.. Γι 'αυτο και μονο, επειδη δε γουσταρω να το προκαλω αυτο ειτε σε οδηγους, ειτε σε πεζους, σε οποιονδηποτε, απο τοτε ειμαι πιο προσεκτικος στο δρομο και σεβομαι περισσοτερο τον ΚΟΚ.
Το περισσευμα αδρεναλινης/τεστοστερονης/οτιναναι δεν ειναι αναγκη να το βγαζουμε σε συνανθρωπους μας με οποιονδηποτε τροπο, αν ειναι τραβα μια αναβαση υμηττου να γουσταρεις - στο δρομο ειναι μαλακια.
ΥΓ - Και εγω εκανα μαλακιες παλια με το ποδηλατο στην Αθηνα, κοκκινα, διαβασεις οτιναναι, αλλα πραγματικα το σκεφτηκα λιγο και τα εκοψα - περναω κανα κοκκινο ακομα μονο οταν σταματαω σχεδον και ειμαι σιγουρος οτι δεν ερχεται τιποτα απο μακρια, καμια κυριακη πρωι πχ, νεκρες ωρες κλπ ...
Αυτα ... Καλο το ποστ σε ενα ευαισθητο θεμα.
Αναφέρεστε σε ένα video το οποίο δεν είναι προιόν της ομάδας λόκαλ/athens και δεν έχει σχέση μαζί της.
ReplyDeleteΤο project λόκαλ/athens δεν υποστήριξε ποτέ την αλόγιστη οδήγηση του ποδηλάτου στην πόλη, αντιθέτως προτρέπει τους ποδηλάτες να ευχαριστηθούν την ποδηλασία διεκδικώντας τον χώρο τους ΑΠΟ τα αυτοκίνητα.
Όταν αφαιρεθούν τα 2,000,000 οχήματα που κινούνται καθημερινά στην Αθήνα πάνω από το όριο των υποδομών αυτής της πόλης, ποια θα είναι η οδηγική συμπεριφορά των ποδηλάτων?
Σίγουρα διαφορετική!
Ποδήλατο δεν σημαίνει παίρνω το χώρο από τους πεζούς στον πεζόδρομο αλλά διεκδικώ τον χώρο από τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Κάτι το οποίο έχουμε δείξει με τις δράσεις μας, πχ στο Πάρκο Ναυαρίνου.
Ποδήλατο δεν σημαίνει επίσης φοράω κίτρινο γιλεκάκι σαν σκουπιδιάρης και βάζω το σπαστό μου στο μετρό. Σημαίνει κινούμε στους δρόμους και διεκδικώ την ασφάλειά μου σε αυτούς. Όχι είμαι ποδηλάτης μπιμπελό για τον Βλαστό, την Μπιρμπίλη, το Άττικα, την ΜΕΤΡΟ ΑΕ και τους αρχιδέκτονες.
Και ναι! Κάνοντας ποδήλατο στην Αθήνα μπορώ να διασκεδάσω και να περάσω καλά γιατί αυτή η πόλη είναι κατά βάθος όμορφη και μας ανήκει!
Προς την ελευθερία!
για εμένα τα πράγματα είναι απλά...
ReplyDeleteσαν ποδηλάτης τρέχω μέχρι εκεί που μπορώ χωρίς να προσπαθώ να αποδείξω κάτι, σέβομαι πάντα τους πεζούς και όταν βλέπω γιαγιά να περνάει απέναντι σταματάω.
διασκεδάζω και ευχαριστιέμαι το ποδήλατο στην πόλη, πιστεύω ότι ένας γρήγορος ποδηλάτης με στυλ είναι κόσμημα για την άσχημη πόλη που ζούμε και την ομορφαίνει με τον τρόπο που ποδηλατεί
πάντα αυτό έκανα και αυτό θα κάνω πάντα.
επίσης όταν βλέπω μαμά με καρότσι σέβομαι το ότι μπορεί να με φοβάται και την κάνω επίτηδες να καταλάβει ότι της δίνω σημασία και ότι την αφηνω να περάσει.
τα αλλευκατ δεν υπήρξαν ποτέ χώρος για καγκουριές, είναι ακριβώς το αντίθετο, είναι επιθετικά προς το αυτοκίνητα, όχι τους πεζούς, αυτούς είναι που σέβονται περισσότερο.
δεν πιστεύω ότι θα είμαστε δακτυλοδεικτούμενοι στην ποδηλατοπορεία, αυτά τα ποστ σχετικά με την θέση του ποδηλάτου θα γίνουν πολύ πιο καυστικά σε σχέση με τα ΑΙΤΗΜΑΤΑ των ποδηλατόδρομων και της εισαγωγής στο μετρό που είναι εντελώς αποτυχημένα
ο στόχος δεν είναι να μπουν τα ποδήλατα στο μετρό αλλά η ΡΗΞΗ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
η οικολογία, η ποιότητα ζωής και η ελευθερία...
Θανάσης
Ναι, συμφωνώ και σταματώ για τους πεζούς και δεν περνάω σαν τον κάγκουρα να τους τρομάζω και σέβομαι και προτεραιότητες (όπου τίθεται τέτοιο ζήτημα), όμως: τα κερατάκια στο ποδήλατο δεν τα έχω μόνο για να αράζω διαφορετικά καμιά φορά στο τιμόνι, αλλά και για να εκδικούμε την αυτοκινητούμπα την παρκαρισμένη στη ράμπα του πεζοδρομίου (που εγώ κατεβαίνω μεν και το παίρνω στα χέρια να περάσω -από πάνω του εννοείται- όμως ούτε η γιαγιά ούτε ο μαν με το καρότσι το αναπηρικό δεν μπορεί). Από ένα σημείο και μετά τα αυτοκολλητάκια με το γάιδαρο δεν αρκούν...
ReplyDeleteΕΑ
ReplyDeleteΠαω στην δουλεια με το ποδηλατο μου,γιατι παω γρηγοροτερα και ευκολοτερα,γιατι μου αρεσει αυτος ο πρωινος αερας στο προσωπο μου...με ξυπανει,ειμαι σε εγρηγορση,ουτε καφε δεν χρειαζομαι πια.Συνεχιζω τις βολτες,τις επισκεψεις μου σε φιλους και γνωστους παλι με το ποδηλατο.Το χρησιμοποιω για καθημερινες αποστασεις αλλα και για πιο μακρινες διαδρομες και εξορμησεις.
Δεν ζητω να βαλω το ποδηλατο μου στο μετρο.Περισσοτερη ταλαιπωρια ειναι για μενα.Και αν ειναι για μενα τοτε σιγουρα θα δυσκολεψω και τους επιβατες στο μετρο,τον κοσμο που ειναι μεσα.Αν δεν μπορω να κανω αυτες τις καθημερινες αποστασεις των λιγων χιλιμετρων,καλυτερα να μην το κανω καθολου.
Ποδηλατωντας γνωριζω την πολη που γεννηθηκα και μεγαλωσα,μυριζω,βλεπω,αφουγραζομαι,αντικρυζω αυτη την πολη με αλλο "ματι"....και μου αρεσει,μου φαινεται πιο ομορφη τελικα και οχι τοσο "γκριζα",οποως την χαρακτηριζουν.Εχει ρυθμο πια....
Δεν ζητω ποδηλατοδρομους,αφου ακομα και αν σχεδιαστουν,παλι μεσα σε αυτους αυτοκινητα και μηχανες,ειτε θα παρκαρουν ειτε θα κινουνται σε αυτους.Δεν χρειαζομαι κανονες,αλλα συμπεριφορες κυριως για να μπορω να ποδηλατω με ασφαλεια.Μερικες φορες εχω φοβηθει στον δρομο απο την συμπεριφορα καποιων οδηγων.Δεν οδηγω αυτοκινητο,ουτε ποτε εχω οδηγησει...Με τον ιδιο τροπο δεν θελω ουτε εγω να προκαλω φοβο στους αλλους και κυριως στους πεζους.Απλα θελω τον χωρο μου στον δρομο.....απλα θελω να ποδηλατω με ασφαλεια!
Ενδιαφέρον το κείμενο, διαφωνώ όμως με την αποφώνηση. Αν δε σεβαστούμε εμείς τους άλλους, δεν έχουμε το δικαίωμα να απαιτούμε με τη σειρά μας σεβασμό.
ReplyDeleteΓιατί τόσοι "ανώνυμοι" σχολιαστές;
υγ επιτρέψτε μου να καταθέσω τη δική μου οπτική γωνία: http://www.lifo.gr/guests/tyxaia/24105
@ EA
ReplyDeleteέτσι είναι!
2 χρόνια τώρα που κυκλοφορώ Πειραιά/Αθήνα με ποδήλατο, παρατηρώ αρκετά 'στραβά'. Και όχι μόνο από αναβάτες νεαρών ηλικιών.
ReplyDelete- Γενικά το κόκκινο ναι, το παραβαίνουν πολλοί.
- Κράνος, ανακλαστικά και φωτάκια το βράδυ, επίσης είναι άγνωστες λέξεις για πολλούς από εμάς. Ακόμη δεν θα ξεχάσω εκείνη τη γενναία ψυχή, φέτος το χειμώνα στην Ποσειδώνος, με γυμνό ποδήλατο, κανένα ανακλαστικό, σε βροχή, χωρίς φώτα κτλ.
Που πας ήρωα;;;;
Η αστική ποδηλασία στην Ελλάδα είναι ακόμη πολύ φρέσκο concept.
Όσοι την παίρνουμε μόνο στο χαβαλέ ας σκεφτούμε λίγο πιο ώριμα
και όσοι ήδη σκεφτόμαστε ώριμα ας 'προπαγανδίσουμε' το savoir-biking
και στους συναδέλφους μας.
Πάντως, αυξανόμαστε και αυτό είναι πολύ ωραίο!
Γιου-ντον'τ-ριλι-νιντ-γιορ-car-μπεημπε!!
ReplyDeleteΕνοχλειτε τα αυτοκινητα οσο μπορειτε μονο ετσι θα αποκτησετε το αναλογο μεριδιο του δρομου που σας αντιστοιχει!
Να ανοιξει η γη να καταπιει ολα τα jeep
den egrapsa anonuma....
ReplyDeleteeimai i elena kai ektos tou oti eimai kala,sas stelno tous xairetismous mou....!!!
elena anthi
εντάξει,
ReplyDeleteκαλά όλα αυτά
βασική αρχή και αφετηρία ο σεβασμός στους πεζούς
αλλά από εκεί και πέρα,
ας μη κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας
η γρήγορη οδήγηση ανάμεσα στα αμάξια και οι προσπεράσεις λεωφορείων είναι σκέτη πρέζα
όσο για τα κόκκινα, αυτά τα πιστολιάζουν τακτικά, άλλοι με περισσότερη και άλλοι με λιγότερη προσοχή, όλοι οι τακτικοί (και όχι περιστασιακοί) ποδηλάτες, είτε πρόκειται για εκείνους που πηγαινοέρχονται καθημερινά στη δουλειά τους με το ποδήλατο, είτε πρόκειται για τους «αθλητές» που βγαίνουν στην παραλιακή
O Lucas Brunelle λέει πως οι ποδηλάτες των πόλεων υπάρχουμε στο κενό που αφήνουν 2 αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Η ροή της ζωής κ της κίνησης στην πόλη είναι ταχύτατη όσοι την νιώθουμε μπορούμε να "πιστολιάσουμε" τα κόκκινα περνώντας σύριζα στα διερχόμενα αυτοκίνητα αλλά κ να σταματήσουμε τα πράσινα των αυτοκινήτων για να δώσουμε προτεραιότητα στον πεζό που ακροβατεί στην διπλή διαχωριστική γραμμή. Οι ποδηλάτες έχουμε πολύ μεγάλη δύναμη στα πόδια μας ας την χρησιμοποιήσουμε σωστά! Έχω υπάρξει αρκετά τυχερός στα χρόνια που ποδηλατώ κ έχω κάνει αρκετές "καγκουριές". Τρέμω για τον άτυχο σε μια δύσκολη στιγμή. Για να είσαι ευγενικός με τον πεζό κ με τον οδηγό είναι μια συνειδησιακή εξέλιξη που έρχεται κάνοντας πολύ ποδήλατο. Αξιολογώντας τα χιλιόμετρα που έχουμε κάνει μέσα απο τα Άλλευ κ τις βόλτες στην πόλη θεωρώ πως η ομάδα εξελίσεται διαρκώς κ κάνει εύστοχες διαπιστώσεις κ προτροπές. Οι υπόλοιποι να είστε γεροί κ να κάνετε πολύ ποδήλατο!
ReplyDeleteθα κατέβω στο επόμενο "σαββατόβραδο στην πίστα",
ReplyDeleteέτσι, για να δω εάν οι συμμετέχοντες,
οι οποίοι θα ήθελα να καταγγείλω πως συνηθίζουν να ποδηλατούν νύχτα χωρίς κράνος και χωρίς τα ειδικά γιλέκα νυκτός,
θα περάσουν κόκκινα και θα κάνουν κόντρες με ταξί
άιντε
γιατί όλα εδώ πληρώνονται
Τι σχέση έχουν οι συμμετέχοντες του σαββατόβραδου στη πίστα πάλι? Είναι το ίδιο ακριβώς με τα alley cats.
ReplyDeleteΚανείς από τους "λόκαλ" δεν σε προτρέπει να περνάς με κόκκινα ή να κάνεις κόντρες με τα ταξί.
Επιτέλους γ*μήστε μας όλοι οι πολίτικαλ κορέκτ με τους κανόνες σας! Είμαστε άνθρωποι με συνείδηση και ακεραιότητα όχι ρομποτάκια που αναμένουμε τους κανόνες της κάθε κοινωνίας για να ζήσουμε.
Όσο για το κράνος κ το γιλέκο, είναι προσωπική επιλογή του καθενός πως θα ποδηλατεί και τι θα κάνει με τη ζωή του.
Εξάλλου αυτό δεν είναι καν η λύση του προβλήματος, ο στόχος των ποδηλατων θα έπρεπε να είναι η διεκδικηση του χώρου που τους ανήκει στο δρόμο και όχι η τρομολαγνεία. Μήπως να κάτσουμε σπίτι μας καλύτερα για να είμαστε 100% ασφαλείς?
ride safe!
GD
α και άντε καβάλα κανα πεζοδρόμιο για να νιώσεις πιο ασφαλής και να μην ενοχλείς τα ΙΧ
ReplyDeleteτρομολάγνε
"Και μην ξεχνάς ποτέ! Οι μόνοι που δεν χρήζουν σεβασμό είναι τα αυτοκίνητα, SUV και μηχανάκια που έχουν καταλάβει την πόλη με την άδεια των μπάτσων. Αυτοί είναι οι εχθροί της νοοτροπίας και του κόσμου που αντιπαραβάλουμε."
ReplyDeleteΤην καλησπέρα μου. Μου έδειξε το άρθρο σας μία καλή μου φίλη και με ρώτησε την γνώμή μου - έτσι πρέπει να κάνουν οι καλές φίλες. Το άρθρο πρέπει να ομολογήσω ξεκίνησε με αρκετά καλές προδιαγραφές : πατερναλισμός, ηθικολογία, φαντασιώσεις μεγαλείου και, φυσικά, μερικές λογικές αντινομίες για να μην χαλάσει η συνταγή. Θεμιτά όλα αυτά βέβαια - στην Ελλάδα ζούμε και όλοι αντιπροσωπεύουν, κάπως αυτόκλητα βέβαια, το σύνολο. Δεν είναι κακό αυτό.
Εκεί που που όλα όμως πηγαίνανε καλά και είχα αρχίσει να οραματίζομαι ένα καλύτερο αύριο - με χαμογελαστές γιαγιάδες και ανέμελους πεζούς - Τσουπ! Σκάει η κατακλείδα. Καλά ρε παιδιά, δηλαδή για να καταλάβω, η ομάδα των Local έχει κηρύξει τον πόλεμο στους αυτοκινητιστές ; Μπορεί ο συγγραφέας αυτού του ευφάνταστου άρθρου να μου αποσαφηνίσει με πιο τρόπο δείχνει την ασέβειά του στα αυτοκίνητα ;
Θα τολμήσω να οραματιστώ έναν τρόπο μιας και από ότι είδα κάποιος εμμέσως πλην σαφώς το ανέφερε. Ας μιλήσουμε για τις σφήνες. Βρισκόμαστε λοιπόν στην οδό Πειραιώς μία ηλιόλουστη μέρα με ελαφρώς αυξημένη κίνηση. Στην δεξιά λωρίδα του δρόμου προπορεύεται ένα λεωφορείο και ακολουθεί ένα ΙΧ στο οποίο ένας πατέρας πηγαίνει τον παιδί του για εξετάσεις αίματος επειδή τον τελευταίο καιρό είναι ψιλοκίτρινο. Πίσω από το ΙΧ σε κοντινή απόσταση, και ελαφρώς δεξιά, ακολουθεί ένας ποδηλάτης της ομάδας Local Athens. Το λεωφορείο επιβραδύνει επειδή σε λίγα μέτρα έχει μία στάση. Το αυτοκίνητο το αντιλαμβάνεται και κάνει το ίδιο. Το μέλος της local Athens έχει πλέον πρόσφορο έδαφος να κάνει την φιγούρα του – εεε να δείξει την ασέβεια του εννοώ – επιταχύνει, προσπερνάει από δεξιά το αυτοκίνητο και πριν από την στάση κόβει απότομα αριστερά – μπροστά από το αυτοκίνητο - για να βγει στην 2 λωρίδα. Πεπεισμένος ότι έχει δείξει στον οδηγό του αυτοκινήτου ποιος κάνει κουμάντο στον δρόμο συνεχίζει αμέριμνος την πορεία του – τρομοκρατώντας βέβαια και τον οδηγό του λεωφορείου που βλέπει στον καθρέφτη του έναν μανιακό αλλά και τους οδηγούς των αυτοκινήτων που πορευόμενοι ήδη στην 2 λωρίδα κινδυνεύουν να εγκλωβίσουν τον ποδηλάτη ανάμεσα στο λεωφορείο και σε αυτούς. Βέβαια η πρόκληση του τρόμου ίσως να ήταν το ζητούμενο για τον αγαπητό μας ποδηλάτη. Δεν είχε υπολογίσει ωστόσο τη αντίδραση του 1ου οδηγού που ακολουθούσε το λεωφορείο. Κατάτι πιο τρομαγμένος από τους υπόλοιπους, ο οδηγός μας αποφασίζει -μηχανικά μάλλον- να “κοκαλώσει” το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα : Το 9χρονο αγοράκι που κάθεται στην θέση του συνοδηγού ( γιατί βέβαια ο οδηγός του αυτοκινήτου σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο που σκέφτεται και η ομάδα των local) τινάζεται από την θέση του, χτυπάει το κεφάλι του στο ταμπλό και σπάει τον αυχένα του. Επιπλέον, το μηχανάκι που ακολουθεί το αυτοκίνητο (και εμφανίζεται για 1η φορά στην ιστορία μας) για να μην πέσει πάνω του κόβει, και αυτός μηχανικά, δεξιά στο πεζοδρόμιο και χτυπάει κάποιον πεζό ή σπάει το κεφάλι του στο κράσπεδο – διαλέγετε και παίρνετε.
Υποψιάζομαι από τώρα τι θα απαντήσει ο συγγραφέας και η κουστωδία που τον πλαισιώνει : Φταίνε τα αυτοκίνητα, φταίνε που υπάρχουν και καταπατούν τον χώρο μας!. Μπορεί και να φταίνε λέω εγώ. Το ζητούμενο όμως είναι αλλού και καλό θα ήταν τα συμπλέγματα και οι ιδεοληψίες μας να μην προκαλούν παράπλευρες απώλειες.
ΥΣ αν και πιστεύω πως, σύντομα, θα επανέλθω δεν μπορώ να μην αναφέρω πως όλα τα δεινά που υπάρχουν στους ελληνικούς δρόμους πηγάζουν από την βασική ελληναράδικη νοοτροπία των οδηγών που πιστεύουν ότι ο δρόμος τους ανήκει – είναι αυτοί και κανένας άλλος. Από ότι βλέπω αυτή την θλιβερή νοοτροπία την έχετε κάνει ιδεολογία και σημαία σας. Και εις ανώτερα.
ΥΣ Η Αθήνα είναι πόλη. Το να λες αστική ποδηλασία στην Αθήνα είναι πλεονασμός. Καταλαβαίνω πως χρειάζεσαι επιστημονικοφανή επίθετα μπας και πείσεις κανέναν για τις αρλούμπες που αραδιάζεις, αλλά μην το γαμήσουμε κιόλας το θέμα.
@Αιγέας
ReplyDeleteΗ διεκδίκηση του οδικού χώρου από τα αυτοκίνητα δεν μπορεί να γίνει με "πιστολιάσματα". ( ξέρεις πολύ καλά τι σου λέω αδελφούλη μου Αιγέα ).
Το πιστόλιασμα δεν αποτελεί ένδειξη ικανότητας ή θάρρους, δεν αποτελεί πράξη διεκδίκησης, δεν αποτελεί ούτε πράξη ακτιβισμού. Μπορεί να αποτελέσει όμως κάλλιστα πράξη αυτοκτονίας ή και πράξη αυθαιρεσίας. Και ξέρεις γιατί είναι πράξη αυθαιρεσίας ; Γιατί την ώρα που εσύ πιστολιάζεις το κόκκινο, την ίδια εκείνη στιγμή αυθαιρετείς επάνω στο δικαίωμα των υπόλοιπων να κινούνται με ασφάλεια.
Που μπορεί να είναι και εκείνοι ποδηλάτες.. Άλλωστε το να καθίσεις στην θέση του οδηγού δεν σημαίνει ότι μπαίνεις αμέσως στις τάξεις του εχθρού, ( και γιατί άλλωστε;; όπως είναι γνωστό και ΕΣΥ οδηγείς).
Είμαστε όλοι τόσο ποδηλάτες, όσο και οδηγοί, όσο και πεζοί.. Βασικά είμαστε άνθρωποι που πρέπει να αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να μοιραζόμαστε και στην προκειμένη περίπτωση να μοιραζόμαστε τον οδικό χώρο.
Αδελφούλη μου θέλω να σου πω ότι και εγώ οδηγώ περιστασιακά, και δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να σε δω να πετιέσαι μπροστά μου πιστολιάζοντας κάποιο κόκκινο. Καταρχάς γιατί έχω να περάσω καιρό από σέρβις το σμαρτ και δεν ξέρω αν δουλεύει το abs, και κυρίως γιατί αν θέλω να γίνω αδελφοκτόνος προτιμώ ένα τρόπο που θα είναι λιγότερο splatter, όπως να σου ρίξω ....σουμπλιμέ στο ψητό κοτόπουλο.. :P
Αυτά.. Σε ασπάζομαι
Η αδελφή σου εν ποδήλατω
Marlene.
@ Anonymous #20
ReplyDeleteΠοτέ δεν υπήρξε κείμενο από την ομάδα το οποίο να προτρέπει κάποιον να οδηγεί αλόγιστα το ποδήλατό του. Το παράδειγμα που φέρνεις με το λεωφορείο είναι άτοπο! Όσοι έχουν έρθει σε κάποιο από τα rides μας θέλουμε να πιστεύουμε ότι νιώθουν ασφαλείς και πάντοτε υπάρχει ωραία ατμόσφαιρα χωρίς "καγκουριές" ή "εξτριμιές", τουλάχιστον αυτά μας έχουν μεταδώσει όσοι έχουν συμμετάσχει. Για αυτό τον λόγο συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε.
Ούτως ή άλλως, πάντοτε βάζουμε τους συμμετέχοντες να υπογράψουν ένα κείμενο που τους προτρέπει να σεβαστούν τον ΚΟΚ. Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση υπερ του "κόκκινου" ή της αυθαίρετης χρήσης.
Αντιθέτως πιστεύουμε το ποδήλατο είναι όχημα και για αυτό τον λόγο ανήκει στους δρόμους και όχι στο ΜΕΤΡΟ ή στα πεζοδρόμια. Οπότε ας μιλήσουμε για τους δρόμους!
Πόσα αυτοκίνητα χωράνε σε αυτούς? Δεν μας έχουν πει, υπάρχει όριο? Έχει ξεπεραστεί?
Έχει ο SUV οδηγός με τρία αμάξια, μόλυνση στο κόκκινο που πάει για καφέ στο Κολωνάκι τα ίδια δικαιώματα με τον ποδηλάτη στον δρόμο?
Γιατί ναι, γιατί όχι?
Αυτήν την συζήτηση ανοίγουμε.
Θα επανέλθουμε για περαιτέρω παρατηρήσεις με μελλοντικά ποστ. Ευχαριστούμε για τα σχόλια.