25/03/2011

ΕΠΕΤΕΙΟΣ!

Σήμερα, ανήμερα 25ης Μαρτίου, πριν 4 χρόνια μια μικρή παρέα ανθρώπων τότε αποφασίσαμε ένα κάλεσμα για την επανάκτηση του δημόσιου χώρου. Το κεντρικό σημείο τότε ήταν η αποδέσμευση από το αυτοκίνητο, 4 χρόνια μετά μικρή αλλαγή έχει επέλθει στην πόλη και η αλλαγή αυτή είναι προϊόν αποκλειστικά της κινηματικής πρακτικής τέτοιων ομάδων και μόνο. Το αυτοκίνητο παραμένει η βασική καταπάτηση του δημόσιου χώρου. Πρόσθεσε το εμβαδόν όλων των αυτοκινήτων του λεκανοπεδίου (παρκαρισμένα και κινούμενα) και έχεις τον χώρο που χρειάζεται η πόλη για πάρκα, πλατείες κτλ. Το αυτοκίνητο επίσης είναι η προέκταση αυτού που συμβαίνει και στα σπίτια: ατομικοποίηση και απάθεια. Κλεισμένοι σε ένα αυτοκίνητο ο καθένας, μια χρυσή φυλακή με κλιματισμό και μουσικούλα, αδιαφορώντας για τον κοινό χώρο, την πόλη και την εμπειρία της ομαδικότητας.

Τότε είπαμε ότι η 25η Μαρτίου είναι η ημέρα της απελευθέρωσης από το αυτοκίνητο. Συμβολική φιγούρα αυτής της κίνησης, ο λαϊκός ήρωας Γεώργιος Καραϊσκάκης, καβάλα πάνω στο αστραφτερό ποδήλατό του. Ο Καραϊσκάκης δεν ήταν τυχαία επιλογή. Υπήρξε υπέρμαχος της επανάστασης όχι τόσο κάτω από την σημαία του έθνους αλλά μια αλλαγής που θα έκανε μια δίκαιη διανομή του πλούτου δίνοντας δύναμη στους απλούς ανθρώπους αυτού του τόπου να καθορίσουν τις τύχες τους. Κάπως σαν την αυτοοργάνωση που διεκδικούν διάφορες συλλογικότητες τώρα. Υπήρξε εχθρός των Άγγλων, Γάλλων, των διαφόρων λακέδων τους και της εκκλησίας που μόλις μυρίστηκαν εξουσία όρμηξαν να υπερασπιστούν το έθνος. Ως γνήσιος rock n roll ήρωας είχε έναν πρόωρο θάνατο, περιγελώντας τους εχθρούς του, τους χαρτογιακάδες και την εξουσία που τόσο πολύ τον φοβόταν.

Τους μήνες λίγο πριν το πρώτο alleycat race, ενώ η αστική ποδηλασία δεν υπήρχε καν ως αντικείμενο συζήτησης, πόσο μάλλον πράξης, τότε που το να κατέβεις την Σόλωνος με το ποδήλατό σου ήταν συνώνυμο της αυτοκτονίας τα τελευταία λόγια του μεγάλου ήρωα όσο αθυρόστομος κι' αν υπήρξε ταίριαξαν ως σύνθημα της δράσης μας:

"Αν ζήσω θα σας γαμήσω, αν πεθάνω θα μου κλάσετε τον πούτσο!"
Γεώργιος Καραϊσκάκης

5 comments:

  1. Ζήτω το Ποδηλατο-Έθνος!!!
    THE BIKE NATION IS RISING!
    Χμμ μήπως ακούγεται κάπως φασιστικόν;

    ReplyDelete
  2. το επιχείρημα με το εμβαδόν των αυτοκινήτων στους δρόμους το χρησιμοποιούν κι άλλοι
    διαβάστε το φωστήρα που εχει βρει τη σωστή λύση, όχι ποδήλατα και μαλακίες

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_23/03/2011_436672

    ReplyDelete
  3. @ anonymous

    Δεν νομίζουμε ότι είναι το ίδιο επιχείρημα, αλλά και να ήταν δεν σημαίνει τίποτα για εμάς. Δεν χαρακτηριζόμαστε από πολιτικές κατηγοριοποιήσεις.

    Η δική μας λογική λέει: τα αυτοκίνητα είναι προσωπικό περιουσιακό στοιχείο και θα πρέπει να παρκάρετε σε ιδιωτικά γκαράζ και μόνο. Μερικές δημόσιες θέσεις πάρκινγκ θα πρέπει να είναι σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Είμαστε αντίθετοι με την λογική "ανάπλαση" και "ανάπτυξη" για να τονώσουμε την αγορά της κατασκευής και ακραία αντίθετοι με την λογική του κάνουμε πάρκινγκ σε πλατείες και πάρκα.

    Η υποδομή της αθήνας σε αυτοκίνητα είναι 500.000. Σήμερα υπάρχουν 2.800.000 οχήματα. Θα πρέπει να μειωθούν στο όριο υποδομής. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι η ρήξη με το αυτοκίνητο.

    Καλύτερα?

    ReplyDelete
  4. ωπα παιδιά,
    ειρωνικά το έγραψα ότι είναι το ίδιο επιχείρημα, ειρωνικά την είπα λύση.
    παρεξήγηση.
    απλά ήθελα να καταδείξω την παραποίηση του επιχειρήματος από τους κρυφολαϊκιστές

    πις -

    ReplyDelete
  5. 4 xronia malakes kante kana partaki na goustaroume!
    FLWROIIIIIII :P

    ReplyDelete