04/01/2011

ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟΡΓΑΝΩΣΗ

Να μερικά πράγματα που θα θέλαμε να γίνονται τον νέο χρόνο. Ίσως περισσότερο θα θέλαμε να γίνονται στου "ελεύθερους" και "αυτοδιαχειριζόμενους" χώρους που μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στο μπλα-μπλα και στην υπεράσπιση της κατανάλωσης των Amstel/Heineken και Marlboro/Camel.

Ένας προοδευτικός άνθρωπος πρέπει πάντοτε να αναρωτιέται για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της καταναλωτικής του δραστηριότητας και των καθημερινών επιλογών του.

Ο καθένας νομίζω αναρωτιέται σήμερα ποια μπορεί να είναι η απάντηση στο «φαύλο κύκλο των σκουπιδιών» και το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με τους κινδύνους για το περιβάλλον, αλλά και τα πρόστιμα που έχει εξαγγείλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις παράνομες χωματερές

Μέχρι να προκύψει η «απάντηση» των αρμοδίων υπηρεσιών, πάρε κάποιες πρωτοβουλίες μόνος σου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι στο επίπεδο της αυτοοργάνωσης και αυτοδιαχείρισης της γειτονιάς και του σπιτιού για να μειώσεις δραστικά τα σκουπίδια που παράγονται, να μειώσεις κατά συνέπεια την ανάγκη για δημιουργία νέων ΧΥΤΑ, ελαχιστοποιόντας το κόστος διαχείρισης και την περιβαλλοντική ζημιά.

Τι μπορούμε να κάνουμε άμεσα στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας, στο δήμο μας:


- Αποφεύγουμε τα προϊόντα μιας χρήσης (πχ πλαστικά ποτήρια, πιάτα), αποφεύγουμε την πλαστική τσάντα μιας χρήσης, στις καθημερινές αγορές μας χρησιμοποιούμε τσάντα πολλαπλών χρήσεων.
- Ενημερωνόμαστε για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων που αγοράζουμε και για τις επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία, αποφεύγουμε προϊόντα με επικίνδυνες ουσίες (πχ χρώματα που περιέχουν βαριά μέταλλα, πλαστικά με φορμαλδεΰδη). Γενικότερα υιοθετούμε μια στάση κριτικής και περιβαλλοντικά υπεύθυνης κατανάλωσης για να προστατέψουμε την υγεία μας και το περιβάλλον. Αγοράζουμε κατά το δυνατόν τοπικά προϊόντα στηρίζοντας και την τοπική οικονομία και θέσεις εργασίας.
- Προτιμούμε συσκευασίες πολλαπλών χρήσεων π.χ μπύρα ή αναψυκτικά εμφιαλωμένα σε γυάλινα επιστρεφόμενα μπουκάλια.
- Στηρίζουμε επιχειρήσεις επαναχρησιμοποίησης (ρούχα, έπιπλα, παιγνίδια, ηλεκτρικές συσκευές κ.α από δεύτερο χέρι).
- Ξεκινάμε άμεσα οικιακή κομποστοποίηση των οργανικών μας απορριμμάτων, αγοράζοντας ή φτιάχνοντας τον δικό μας κομποστοποιητή. Αν θέλετε να φτιάξετε μόνοι σας ένα κομποστοποιητή αλλά και να βρείτε απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την οικιακή κομποστοποίηση επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης (κλικ).
Μέσω της οικιακής κομποστοποίησης θα μειώσουμε τα σκουπίδια μας κατά 40% και θα φτιάξουμε ένα πολύ χρήσιμο προϊόν (κομποστ) για τον κήπο ή τις γλάστρες μας. Για όσους δεν έχουν κήπο αλλά ζουν σε διαμέρισμα υπάρχει η λύση του κομποστοποιητή μπαλκονιού!
- Ξεκινάμε άμεσα ανακύκλωση συσκευασιών (πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο, σιδηρούχα μέταλλα, τετραπακ), όπου ακολουθούμε τα εξής βήματα:
1. καθαρίζουμε καλά τις συσκευασίες από τυχόν υπολείμματα (τις αδειάζουμε καλά και καθαρίζουμε τα υπολείμματα).
2. Τις μεταφέρουμε στον μπλε κάδο και τις αδειάζουμε (χύμα, χωρίς την σακούλα)
3. Ενημερώνουμε όλους τους φίλους και γνωστούς μας για την παραπάνω διαδικασία, ώστε να το κάνουν και αυτοί σωστά.
4. Αν στην γειτονιά μας δεν υπάρχουν επαρκείς μπλε κάδοι, πιέζουμε τον δήμο μας να συμπληρώσει τις ελλείψεις.
- Ξεκινάμε άμεσα ανακύκλωση χαρτιού (χωριστά από τις συσκευασίες) και το μεταφέρουμε στις ειδικές καμπάνες του Δήμου μας (αν υπάρχουν).
Μια σωστότερη επιλογή είναι να ξεκινήσουμε ένα καλύτερο διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων υλικών στο σπίτι μας, δηλαδή να συλλέγουμε χωριστά το αλουμίνιο (κουτιά από αναψυκτικά, μπύρες), γυαλί, πλαστικά μπουκάλια. Με τον τρόπο αυτό διαχωρίζουμε στην πηγή και ανακτούμε υλικά υψηλής ποιότητας. Είναι δηλαδή η καλύτερη λύση για σωστή ανακύκλωση. Συγχρόνως με τα παραπάνω πιέζουμε τον δήμο να δημιουργήσει σημεία συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σε κεντρικά σημεία του δήμου, ώστε ο κάθε πολίτης να μεταφέρει εκεί τα προδιαλεγμένα ανακυκλώσιμα υλικά.
- στο σπίτι μας συλλέγουμε χωριστά τα εξής
- τις μπαταρίες (για διάθεση στα σημεία συλλογής της ΑΦΗΣ), 
- τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά απόβλητα (τηλεοράσεις, ψυγεία, μικρές ηλεκτρονικές / ηλεκτρικές συσκευές), και τα μεταφέρουμε στα ειδικά σημεία συλλογής που έχει καθορίσει ο δήμος. Πριν όμως διαθέσουμε για ανακύκλωση τις ηλεκτρικές συσκευές, εξετάζουμε αν είναι δυνατόν να τις επισκευάσουμε ώστε να εξοικονομήσουμε χρήματα αλλά και να στηρίξουμε τοπικές θέσεις εργασίας.
- Τα παλιά μας έπιπλα και στρώματα, καθώς και τα ρούχα και παλιά παπούτσια, τα παιδικά παιχνίδια, τα μεταφέρουμε σε ειδικά σημείο που υποδεικνύει ο δήμος μας και αν δεν υπάρχει ήδη, πιέζουμε τον δήμο να δημιουργήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης/ανακύκλωσης των παραπάνω υλικών.
- Τα χρησιμοποιημένα/ληγμένα φάρμακα μπορούν να επιστραφούν σε φαρμακευτικές εταιρείες για τελική διάθεση.

Υιοθετώντας μια τέτοια συμπεριφορά στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας, μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια μας κατά 70-80%, μειώνοντας την εξάρτησή μας από ΧΥΤΑ και χτίζοντας ένα αποκεντρωμένο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων με πρωταγωνιστές εμάς τους ίδιους ως πολιτικά ενεργούς πολίτες. Οι λύσεις είναι πραγματικά στο χέρι μας!

Αυτοοργάνωση - Αυτοδιαχείρηση

πηγή: Στέφανος Σταμέλλος
http://www.e-ecology.gr/

15 comments:

  1. Ουαου!και ετσι θα προκληθει τεραστιο ρηγμα στο καπιταλισμο!
    Ας παραγεται λοιπον η καθε λογης σαβουρα,ας τυλιγεται σε φανταχτερες και ογκωδεις συσκευασιες απο χαρτι και πλαστικο,η λυση ειναι εδω και λεγεται ανακυκλωση...
    τι μαλακες ειναι ολοι αυτοι στα "αυτοοργανωμενα στεκια" που δε το ειχαν σκεφτει τοσο καιρο και καναν την επανασταση του φραπογαλου και του στριφτου τσιγαρου!
    τι μαλακες που καθονται και αναλυουν οτι ειναι μερικες τετοιες προτασεις "αυτοοργανωσης", γιατι δε θιγουν τις δομες,γιατι δε μιλανε για το πολιτισμο της μολυνσης που δε λυνεται με γιατρικα "ορθολογικοποιησης του καπιταλισμου", "πρασινης αναπτυξης" ,"ηπιας διαχειρησης","και εταιρειων επαναχρησιμοποιησης" -αλλα προτεινουν την ολοκληρωτικη ρηξη με το καπιταλισμο και το κοσμο της σαβουρας-,τη στιγμη που οι μπαταριες της "αφης" και τα τοξικα ηλεκτρονικα ,"ανακυκλωνονται" στη χαβουζα της κινας η της αφρικης,οι πολυχρωμοι καδοι του δημου καταληγουν σε καποια χωματερη η στη καλυτερη των περιπτωσεων σε καποιο χυτα μακρια απο τη γειτονια μας.αντε αλαμπρατσετα με τα ικεα που γιναν και αυτοι φαν της ανακυκλωσης και πουλανε ηλιακα πορτατιφ και λαμπες εξοικονομησης ενεργειας.καλα κανουν και τα σουπερ μαρκετ των πολυσυσκευασιων,των ναιλον περιτυλιγματων,και των πλαστικων φιαλων που εχουν στην εξοδο τους stands ανακυκλωσης μπαταριων της "αφης".οχι σα τα ζωα τους αναρχικους...
    μας τα εχετε πρηξει με την αδρανεια και την εσωστρεφεια των στεκιων.
    καιρος να αντιστραφει το "δρασε η σκασε".δραστε λοιπον.ανακυκλωση για να αλλαξει ο κοσμος.και αν αλλαξει...

    *αν δε κοπει,να μαντεψω οτι η απαντηση θα κινειται παλι στο στυλ: "εμεις απλα αναδημοσιευουμε,δεν ταυτιζομαστε,φτου κακα",η μηπως οτι ο συντακτης ειναι "καστοριαδικος αντικαπιταλιστης με κινηματικη ιστορια",οποτε ειναι αστοχη η κριτικη μου;

    ReplyDelete
  2. αρχικά και πέρα από την ουσία της "αντιδικίας", το ύφος σου είναι τόσο εκνευριστικό που κρύβει τα ουσιαστικά επιχειρήματα που διατυπώνεις. νοτ γκουντ.

    επί της ουσίας τώρα, η "γκρίνια για την αδράνεια των στεκιών" δεν προκύπτει αβίαστα από απολιτίκ ακτιβισμό του κώλου. ζούμε και κινούμαστε στους χώρους για τους οποίους μιλάμε. η πηγή της κριτικής μας δεν είναι κάποια πρόταση κόντρα στην αυτο-οργάνωση αλλά αντίθετα η συνειδητοποίηση των ευθυνών που αυτή επιφέρει.

    με απλά λόγια: φτιάχνοντας τον κόσμο μέσα στον οποίο θέλουμε να ζούμε, θα ήμασταν τυφλοί αν δεν βλέπαμε ότι πρέπει να βρούμε λύσεις ΚΑΙ για αυτά τα προβλήματα.

    δυστυχώς, η τσαντίλα που ποτίζει την απάντησή σου δεν αφήνει να καταλάβει κανείς αν πραγματικά πιστεύεις ότι η επανάσταση θα λύσει το πρόβλημα διαχείρισης των απορριμάτων με μαγικό τρόπο. εμείς πάντως δεν το πιστεύουμε. σίγουρα συμφωνούμε ότι ο βασικότερος άξονας για την λύση είναι η εξάλειψη της καταναλωτικής μανίας. από εκεί και πέρα όμως; το φαγητό σου θα πάψει να παράγει υπολείμματα; θα πάψεις να χρησιμοποιείς ηλεκτρονικές συσκευές ή μήπως μετά την επανάσταση θα πάψουν να χαλάνε;

    τέλος πάντων, για να μην το ξεχειλώνουμε:
    η ουσία του ποστ περικλείεται στην φράση "περισσότερο θα θέλαμε να γίνονται στους ελεύθερους και αυτοδιαχειριζόμενους χώρους". γιατί αν δεν γίνονται εκεί, τότε από πού να περιμένουμε ελπίδα; από την κυράτσα με το SUV?

    μην τρελαίνεσαι - κατά βάση μάλλον συμφωνούμε.
    και κάτι τελευταίο (και επίσης άσχετο): κανένα πρόβλημα με την ανωνυμία αλλά βρε αδερφέ πώς περιμένεις να καταλάβουμε για ποιο πράγμα μιλάς ("αν δεν κοπεί πάλι κτλ"); βοήθησε κι εσύ λίγο...

    ReplyDelete
  3. κοίτα ρε θείο και το post με την αποανάπτυξη...
    πήγαινε να ακούσεις και τι λένε...

    εμείς δεν μιλάμε για εσωστρέφεια "ελεύθερων χώρων", μιλάμε για έλλειμμα δημιουργίας (τούλάχιστον προς την περιβαλλοντική συμπεριφορά).

    μήπως ανήκεις και εσύ στο "Πολυτεχνείο του Τσιγάρου"? ή το ότι η νικοτίνη είναι ένα τεράστιο χρυσωρυχείο πολυεθνικών και ΜΟΝΟ δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει τους "ελεύθερους χώρους"?

    ReplyDelete
  4. αν ζεις και ανηκεις στους χωρους για τους οποιους μιλας ,υπαρχει σοβαρο ζητημα με το διαχειριστη του blog που η δε ξερει τυφλα του απο στεκια αυτοοργανωμενους χωρους και καταληψεις,και με καθε ευκαιρια αναμασαει ανερματιστες εξυπναδες για τσιγαρα και αφισες υπερασπισης των πολυεθνικων,δικτυα νατουρα και επιθεσεις στο κενα δικτυα,ειτε θελει να μας περασει για ηλιθιους...
    οπως και να'χει,δε διαβασες καλα αυτο που εγραψα.εγραψα οτι ολες αυτες οι προτασεις ειναι μερικες.το ιδιο κειμενο θα μπορουσε να το υπογραφει ο αρης πορτοσαλτε και το πρασινο σκαι.
    οτι οι προτασεις,δεν αλλαζουν κατι πραγματικα, απο τη στιγμη που δε κανουν τη παραμικρη νυξη σε αυτο που γεννα το προβλημα,δηλαδη το καπιταλισμο ,και την κοινωνια της σαβουρας.αν λοιπον εσυ συμφωνεις με το κειμενο του σταμελλου,σε καλυπτει και προφανως το υπερασπιζεσαι,τη στιγμη που σε 20 παραγραφους δε λεει τιποτα για το επιδικο που δεν ειναι αλλο απο αυτο που γραφω,αλλα αναλωνεται σε πατεντες ανακυκλωσης ,τοτε να εισαι σιγουρος οτι υπαρχει ουσιαστικη διαφωνια με το κειμενο του σταμελλου,με σενα,και με τους (ανεπαρκως οπως φαινεται ριζοσπαστικους) χωρους που κινεισαι...
    περαν αυτου,ο σταμελλος προτασσει την αυτοοργανωση εργαλειακα ως μεσο.η αντιληψη του κειμενου του συνοψιζεται σε αυτη τη παραγραφο:
    "Μέχρι να προκύψει η «απάντηση» των αρμοδίων υπηρεσιών, πάρε κάποιες πρωτοβουλίες μόνος σου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι στο επίπεδο της αυτοοργάνωσης και αυτοδιαχείρισης της γειτονιάς και του σπιτιού"
    μπορει η αυτοοργανωση για σενα(γιατι υπερασπιζεσαι το κειμενο,συνεπως συμφωνεις με αυτο) και το σταμελλο να ειναι το μεσο μεχρι να ερθει ο ευαισθητος καμινης να μας ξεβρωμισει απο τα σκουπιδια,αλλα για μενα ειναι σκοπος.δεν παιρνω πρωτοβουλιες για να καλυψω το ελλειμμα της δημοτικης αρχης που περιμενω να συγκινηθει απο τη δραστηριοτητα μου(εκτος κι αν ημουν καμινιστας),αλλα για να ακυρωσω στη πραξη το δημο,τους διαχειριστες των σκουπιδιων και των ζωων μας.οι προτασεις διαχειρισης των σκουπιδιων(ακομα και αν τα σκουπιδια στο δυτικο πολιτισμο ειναι πολυ διευρυμενη εννοια) και οι εφαρμογες τους,υπαρχουν.και κατατιθενται ανοιχτα και ολοκληρωμενα.χωρις στειρο πρακτικισμο για το που να αφηνουμε τις μπαταριες,χωρις να παρακαλαμε τις θειαδες με τα SUV να "αφησουμε στη πραξη τις διαφορες γιατι το περιβαλλον προεχει".
    αν οντως κινεισαι στο μικρο μας χωριο,μπορεις να ψαξεις και να μαθεις.
    οποιοι λοιπον επικαλουνται την αυτοοργανωση,και κανουν ανεξοδη κριτικη στα ντεμεκ κατ'αυτος στεκια και αυτοοργανωμενους κοινωνικους χωρους,να ειναι ετοιμοι να παρουν και τις απαντησεις που τους αξιζει.οποιος ποσταρει ενα κειμενο που εν ολιγοις μας λεει ποσο κοπριτες και μη δημιουργικοι ειναι αυτοι που αραζουν στα στεκια της ντεμεκ αυτοοργανωσης,ας ειναι ετοιμος να δεχτει τη κριτικη για τη δικη του παρουσια,σταση και δραση(φυσικη οχι απλα διαδυκτιακη) σε αυτο το κωλοκοσμο που ζουμε.
    η τσαντιλα μου σε αυτο το blog,εχει μια καποια ιστορικοτητα.
    ρωτα τα ψαλιδια των διαχειριστων να σου πουν για καποιον "αναρχομιζερο" εξ'αιτιας του οποιου,ενεργοποιηθηκε η προεγκριση και το ψαλιδισμα καποια ποστ παλιοτερα...

    ReplyDelete
  5. απαντήσεις καθησυχαστικά εύστοχες.
    χαίρομαι!


    Καλή Χρονιά με λιγότερη ΑΝΤΙδραση χωρίς λόγο. είναι ατελέσφορο το angst της 'επαναστατικής' μερίδας να συγκρούεται με το όποιο μοχλό αλλαγής και να μη βοηθάει. αλλαγή χωρίς αλλαγή πως γίνεται?



    >|>|<

    ReplyDelete
  6. @ τσαντίλα

    δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το να γράφεις τις απόψεις σου με επικοδομητικό τρόπο. το εριστικό ύφος σου και η ειρωνία σου είναι εκνευριστική και για αυτό θα κόβεσαι κάθε φορά που θα γράφεις έτσι.

    Τώρα επί του πρακτέου. Η ομάδα λόκαλ/athens δεν είναι αναρχική, ούτε υποστηρίζει κάποιο "ελεύθερο χώρο". Δεν έχει δηλώσει ποτέ ότι είμαστε υπερ της επανάστασης, είτε κατά του καπιταλισμού, είτε υπέρ του κομμουνισμού. Σε λάθος blog ψάχνεις να βρεις αυτά τα πράγματα για αυτό ίσως έχεις φάει μπερδεway.

    Η ομάδα πιστεύει σίγουρα στην προσωπική δράση. Άσε αυτοκίνητο=πάρε ποδήλατο - ναι DIY=όχι κατανάλωση - ναι φυσιολατρεία/πεζοπορία=όχι trancoκαμμενιές και μπίου.

    Η ομάδα πιστεύει ότι η ανακύκλωση, το ποδήλατο κτλ είναι μια καθημερινή πρακτική που θεμελειώνει συνηδισιακά μια φιλοσοφία ζωής στον καθημερινό άνθρωπο και τον διαχωρίζει από άλλους όπως εσένα όπου πιστεύουν ότι μπλα-μπλα σε χώρους κάνουν κάποια διαφορά. Η ομάδα ζει στον δημόσιο χώρο, οι συνελεύσεις μας γίνονται έξω, συναντιώμαστε έξω, κάνουμε βίντεο έξω κοκ.

    Ένας από τους λόγους που μας οδήγησαν στην δημιουργία της ομάδας ήταν επειδή οι "ελεύθεροι χώροι" και το "κίνημα" στο οποίο αναφέρεσαι δεν επαρκούσε για εμάς: φετιχισμός με τη βία, καμιά επαφή με το οικολογικό θέμα, καφενειακή κουλτούρα κτλ Όταν θα δούμε έναν χώρο που θα προωθεί την σωστή διατροφή και αθλητισμό αντί των τσιγάρων ή την ανεξάρτητη κομποστοποίηση από την κατανάλωση Amstel τότε ίσως υποστηρίξουμε το "κίνημα" που υπαινίσεσαι λίγο πιο θερμά. Μέχρι τότε εμείς είμαστε το δρόμο!

    Αυτοί κάνουν τη δουλειά τους εμείς τη δικιά μας. Ευχαριστούμε για την φιλοξενία τους όλους τους χώρους και τους έχουμε σεβαστεί αυτούς και τους κανόνες τους. Εμείς διαχωρίζουμε την θέση μας και προσπαθούμε να κάνουμε δράσεις και πολιτική μέσα από την όσμοση των δικών μας ιδεών. Γκεκε?

    Ο χώρος των comments δεν είναι για διάλογο με σένα είτε οποιονδήποτε άλλον. Μπορείς να καταθέσεις την άποψή σου με πολιτισμένο τρόπο και σε ευχαριστούμε για τις απόψεις σου. Αλλιώς σε καλώ προσωπικά σε μονομαχία την δύση του ήλιου το τελευταίο φεγγάρι του μήνα στην κατηφόρα της Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά με το track bike σου. Ας δούμε ποιος μπομπάρει καλύτερα!

    ReplyDelete
  7. το μπερδεway μαλλον το εχεις φαει εσυ.ποτε δεν αναγνωρισα τους λοκαλ ουτε ως αναρχικους ,ουτε ως κινηματιες,ουτε ως αντικαπιταλιστες.για μενα οι λοκαλ ειναι μια ομαδα χωρις χωρις καμια συνοχη,χωρις πολιτικα χαρακτηριστικα(και μη βγαζεις σπυρια οταν ακους πολιτικα χαρακτηριστικα),που αλλοτε περιφερεται στο bios και το 6dogs,αλλοτε παιρνει στροφη στο "παρκο",εκτιθεται σε εναλλακτικα μουσεια και εφημεριδες,και κανει εκδηλωσεις και παρτι σε "υγιεις κοινωνικους χωρους που εχουν ξεμπερδεψει με το φετιχισμο της βιας και την περιθωριοποιηση(sic!)" στη θεμιστοκλεους και στη πετρουπολη(ναι,απο αυτους που τους στηνει πλανα ο σταυρος θεοδωρακης και οι "πρωταγωνιστες" του)...
    μπερδεway ειναι να λες οτι δεν εισαι αντικαπιταλιστης η οτι η ομαδα δεν ειναι πολιτικη,την ιδια στιγμη που κοτσαρεις λινκ των καστοριαδικων του "μαγμα",μιλας συνεχεια για αυτοοργανωση(τι ειναι η αυτοοργανωση αν οχι πολιτικη πραξη και πολιτικη προταγματικη;χομπι η επιτραπεζιο για να περναμε τον ελευθερο μας χρονο;),καλεις σε πορειες απελευθερωσης φυλακισμενων διαδηλωτων,κανεις κριτικη σε γκραφιταδες για το ποσο ξεπουληθηκαν,ποσταρεις μεταδεκεμβριανες καταληψεις(στρουγγα σκαραμαγκα),φωτογραφιες απο προσφατες συγκρουσεις αγγλων και γαλλων φοιτητων,κινεισαι δηλαδη σε διαδοχικα οξυμωρα.
    το'χω ξαναπει και παλιοτερα.ποδηλατο κανει και ο γιωργακης παπανδρεου,τι τον διαφοροποιει συνειδησιακα απο εναν κρετινο;τι μεταφυσικο αλμα ειναι αυτο που οταν καποιος κανει ποδηλατο και πεζοπορια αλλαζει ως ανθρωπος;ακομη και ντρογκια να επαιρνε,τετοια συνειδησιακα αλματα δε θα εκανε.
    αν εσυ επιλεγεις να συμπραττεις με ανθρωπους που καβαλανε μια σελα και δε σε νοιαζει τι κουβαλαν απο πισω τους η νομιζεις οτι καβαλωντας τη σελα γινονται αλλοι ανθρωποι,αυτο προφανως και για μενα ειναι σημειο διαχωρισμου,και προτιμω χιλιες φορες το μπλα μπλα και τη ζυμωση με ανθρωπους,παρα τη ροδα τσαντα και κοπανα.
    απ'οτι φαινεται ,νομιζεις οτι το "κινημα" ειναι Κομμα,και περιμενεις να σε αγκαλιασει στοργικα.δεν υπαρχουν πουθενα ετοιμες λυσεις,αν θες ,συνδιαμορφωνεις τις επιλογες και τις δρασεις του καθε χωρου.αυτο ειναι αυτοοργανωση.αν νομιζεις οτι θα ερθει η νεραιδουλα να σου παρουσιασει προταση κομμενη και ραμμενη στα μετρα σου τη στιγμη που εσυ απεχεις απο μια διαδικασια,δικο σου θεμα.αν θεωρεις οτι ασφυκτιας και φτιαχνεις τη δικια σου ομαδα που λεγεται λοκαλ,η αλλιως,με γεια σου με χαρα σου.να εισαι σιγουρος ομως οτι απο τη στιγμη που επιλεγεις την κριτικη στους υπολοιπους πολλω δε μαλλον οταν αυτη ειναι θολη και κακεντρεχης,να εισαι ετοιμος να δεχτεις και τη κριτικη απο αυτους.
    τα εναλλακτικα μαγαζια του bios και της αβραμιωτου,δε μου φαινονται και πολυς "δρομος",και απ'οσο ξερω,οι καφενειακες εξυπναδες και η μπυροποσια,ρεει αφθονη.δεν εχω ακουσει ομως μομφη για τα μαγαζακια,παρα μονο για τα στεκιωτες που αμπελοφιλοσουφουν στριβοντας τσιγαρο,και ξυνοντας τη μπυροκοιλια τους.
    γκεγκε ,γκεγκε,μην εξαπτεσαι.τελικα τι ακριβως πολιτικη προσπαθειτε να κανετε που μου ξανακοτσαρεις;ποια κατευθυνση δινετε στη παρουσια σας;νταξει,ειπαμε,δεν ειστε αναρχικοι,δεν ειστε αντικαπιταλιστες,δεν ειστε αντισυστημικοι,που εκβαλλει ομως ολο αυτο το πολιτικο σας background;
    σε ενα απλο αιρετικο και αναλαφρο στυλακι που φοριεται πολυ το τελευταιο καιρο;λιγο αντιμπατσικο,λιγο αντιαναπτυξιακο,λιγο αντικαπιταλιστα,λιγο αντιεκλογικο,και τσουπ!εγεννετο ομαδα!
    καλα,αν δεν ειναι τα σχολια χωρος για διαλογο,τοτε τι στο διαολο ειναι;να γραφουμε μονο "bravo paidia eiste gamatoi!" "hey local heroes,lol!" "exasa to paloukoselo mou magkes",και τετοια;
    αν οντως τα σχολια δεν ειναι για διαλογο,καταργηστε τα σχολια.
    στη μονομαχια,λυπαμαι αλλα δε θα ερθω,τη κερδιζεις απο τωρα.
    αφ'ενος δεν εχω ποδηλατο,αφ'ετερου,εχω να παω σε ενα στεκι να πιω μπυρες και μετα να κανω μπαχαλα στη στουρναρη γιατι πεθυμησα να φετιχοποιω τη βια.




    τελος απο μεριας μου.εκτος κι αν επιθυμεις συνεχεια...

    ReplyDelete
  8. @ Anonymous

    Συμφωνω ή διαφωνω μαζί σου (δε το παραθέτω τωρα και λυπαμαι για την "ανετοιμοτητα" μου) σημασια εχει πως τετοια σχόλια, είναι που δίνουν κ κάποιο νόημα σε όλο αυτο το copy-paste

    Τα comments για αυτό είναι..για τί άλλο άλλωστε?

    ReplyDelete
  9. Η λόκαλ/athens είναι όντως μια ομάδα που πηγαίνει στο bios, στο 6dogs, στο πάρκο και στο Nosotros, Βοτανικό! Και αυτό είναι το point! Στο επαναλάβαμε τόσες φορές. Δεν νομίζουμε ότι αν έχεις πολιτική σκέψη πρέπει να αποφύγεις το bios και το 6dogs.. Αυτό ίσως να κάνεις εσύ. Είναι επιλογή σου. Εμείς πάμε παντού ψάχνοντας ανθρώπους που μπορούν να μας φιλοξενήσουν και να μπορούμε να συνεννοηθούμε. Προσωπικά και στο Hilton στην ταράτσα πήγα μια φορά με μια γκόμενα και θα ξαναπάω. Επίσης πάω και στο Κολωνάκι σε ένα champagne bar... Μου αρέσει να διαβάzω επίσης την "Πειρατές της Ημισελήνου" στο Zonars. Τι πρόβλημα δηλαδή παίζει? Ένα καφέ δεν σε χαρακτηρίζει ως πολιτικό άνθρωπο.
    Στις βραδιές που αναφέρεσαι στο bios έχει προηγηθεί ένα alleycat το οποίο για εμάς είναι η πιο σημαντική εμπειρία σαν ομάδα οπότε το αν βρισκόμασταν σε ένα μπαρ ή στο Καταραμένο Σύνδρομο ένα και το αυτό. Το alleycat είναι αυτό που κάνουμε, και αυτό ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ!
    Αν ήσουν ποδηλάτης θα καταλάβαινες ένα μεγάλο θέμα που συζητιέται στο ποδηλατικό κίνημα και αφορά την πολιτική στάση των ανθρώπων που καβαλάνε, και το πως κάποιος συνειδητοποιείται από την χρήση του έστω και σε κάποιο βαθμό. Όταν ανεβαίνεις την ανηφόρα με 35 β Κελσίου και βλέπεις τον οποιονδήποτε (ίσως αναρχοαυτόνομο) μέσα στο καπιταλιστικότατο αυτοκινητάκι να παμπαρει το πετρέλαιο και την βρώμα πάνω στα ρουθούνια σου αυτό κάπως σε κάνει ίσο με όλους τους άλλους ποδηλάτες. Και επίσης δεν λειτουργεί μόνο έτσι αλλά και σε φέρνει σε βαθιά αντιπαράθεση με τον οποιονδήποτε αναρχοαυτόνομο αυτοκινηταρά ο οποίος γίνεται ΚΑΙ αυτός εχθρός του ποδηλάτη. Έτσι δημιουργείται μια κοινότητα. Και μην ξαναπείς αυτό με τον Γιωργάκη, γιατί δεν το πιάνεις μου φαίνεται. Ο Γιωργάκης δεν είναι αστικός ποδηλάτης, είναι ποδηλάτης του Σαββατοκύριακου και αυτοί είναι μια άλλη κουβέντα. Εμείς εδώ μιλάμε για την αστική ποδηλασία ως αναδυόμενη κουλτούρα της πόλης.
    Μέσα από αυτό το κίνημα λοιπόν ξεπήδησαν πολλές ομάδες και μερικές συνέχισαν τον μη πολιτικό δρόμο (βλέπε Freeday, Λούμπεν, Combo Ride κτλ). Εμείς προσπαθούμε να διερευνήσουμε τι μας ενώνει πέρα από το πετάλι. Μερικά από τα πράγματα που έχουμε δει ότι μας ενώνουν είναι η φυσιολατρία, η τέχνη, η πολιτική και η "εμπειρία της πόλης" την οποία και βιώνουμε.
    Ειδικά στο θέμα της φυσιολατρία, πιστεύομε στο ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ. Είναι η ίδια λογική με το ποδήλατο στην πόλη. Το να βιώσεις περπατώντας την Πάρνηθα πχ είναι για εμάς μια εμπειρία που θα πρέπει να βρίσκεται πιο συχνά στους ανθρώπους. Να περπατήσεις στο χιόνι, να κάνεις αναρρίχηση, surfing, να κόψεις χόρτα η οτιδήποτε άλλο σε φέρνει κοντά στην φύση χωρίς να την ενοχλείς και να παράγεις εξουσιαστικές πρακτικές πάνω της είναι κάτι στο οποίο δημιουργείται ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Είναι κάτι που λείπει από το φαντασιακό-συνειδισιακό των ανθρώπων της Αθήνας. Έτσι επιστρέφοντας σε αυτή τη σκέψη θέλοντας να δημιουργήσουμε μια δράση φτιάχτηκε το Emergency Exit Athens, το οποίο συμβαίνει στους εναπομείναντες φυσικούς χώρους που περίσσεψαν από την χωροταξία.
    Περαιτέρω, επαναλαμβάνουμε μια ακόμα φορά, η ομάδα πιστεύει στην βιωματική πρακτική εμπειρία της πόλης. Ποδήλατο, συνελεύσεις γειτονιάς, κομποστοποίηση, τέχνη στο δρόμο κοκ.
    Η αυτοοργάνωση δεν είναι πιπίλα. Είναι μια διαδικασία που έρχεται από συνείδηση και φαντασία. Αυτή την γραμμή προσπαθούμε να επαναχαρτογραφήσουμε πρώτα για εμάς τους ίδιους και μετά για όποιον θέλει να ακολουθήσει. Το ότι εμείς ιδρώνουμε πάνω στη σέλα κάθε μέρα, και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κομποστοποίηση μαζί με τον γείτονά μας, μας φέρνει σε αντιδιαστολή με σένα, όπου δεν έχουμε καταλάβει τι προτείνεις? Να οδηγούμε αυτοκίνητα και να πετάμε τα σκουπίδια στο Σύνταγμα σε φάση "γαμώ το σύστημα"?

    ReplyDelete
  10. Ένα αναλυτικότερο κείμενο για το τι συμβαίνει/πρεσβεύει η ομάδα μπορείς να δεις εδώ:

    http://prismmanifesto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. -->"Το ότι εμείς ιδρώνουμε πάνω στη σέλα κάθε μέρα, και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κομποστοποίηση μαζί με τον γείτονά μας,μας φέρνει σε αντιδιαστολή με σένα, όπου δεν έχουμε καταλάβει τι προτείνεις? Να οδηγούμε αυτοκίνητα και να πετάμε τα σκουπίδια στο Σύνταγμα σε φάση "γαμώ το σύστημα"? "

    αυτο ακριβως!μεσα επεσες μεγαλε οικο-ξανθοπουλε!
    ξεχασες μονο το οτι ειμαι παιδι βουλευτη που δε με συλλαμβανουν ποτε,για να δεσει τελεια με τη κυριαρχη προπαγανδα για τους αναρχικους που αποκομμενοι απο τη κοινωνια,τρωνε τα λεφτα των διαλυμενων οικογενειων τους,αμπελοφιλοσοφωντας,και σπαζοντας βιτρινες...

    ας μη προτρεχω ομως,και ας τα πιασω απο την αρχη!2 ειναι τα ενδεχομενα.η τα εχεις μπερδεψει,η ερχομαι παλι τα λογια μου και λεω οτι η ομαδα δεν εχει τιποτα συνεκτικο παρα μονο μια εναλλακτικη αιρετικοτητα,εντος εκτος και επι τα αυτα του "δρομου",που ειναι στη φαση "ολα παιζουν".
    για να καταλαβεις λοιπον τι εννοω,εγω ψωνιζω απο το σκλαβενιτη,αγοραζω ρουχα απο τα ζαρα,πινω ποτο σε καφενειο η σε μπαρ.ειμαι κομματι της κοινωνιας,δε ζω στο πυργο μου η στη σπηλια μου(κοντα στη φυση γραφοντας στα τετοια μου ολους τους υπολοιπους που τρωνε το σκατο),αναγνωριζω τις αντιφασεις της υπαρξης μου και προσπαθω να τις ξεπερασω,αλλα στο βαθμο που επιλεγω να πραξω πολιτικα,συλλογικα και να αναδειξω πολιτικες προτασεις,δε θα πω ποτε "ειμαστε οι αναρχικοι της γειτονιας σας,ψωνιστε στο σκλαβενιτη" η "ελατε στο σκλαβενιτη να συζητησουμε για τη κριση","αγοραστε παντελονια απο το ζαρα","ελατε να κανουμε εκδηλωση για τη κουνεβα στο bios μιας που ετσι και αλλιως εκει πινουμε το ποτο μας",επειδη ψωνιζω εκει.
    δε θα κανω ποτε εκδηλωση που να ξεκιναει απο εναν αυτοδιαχειριζομενο χωρο οπως το παρκο και να καταληγει σε ενα μαγαζι οπως το bios,σε αντιθεση με σενα,αυτο ειναι μουτζουρα,δε το καταλαβαινεις;η αφετερια ειναι ενας τελειως διαφορετικος κοσμος απο το τερμα.στο ενα δεν υπαρχουν εμπορευματα,δεν αναπαραγεται κανενας διαχωρισμος,δεν υπαρχουν ψαγμενοι καλλιτεχνες απεναντι στο παθητικο κοινο,ενω στο στο αλλο,η μπυρα ρεει,αρκει βεβαια να εχεις τα φραγκα,η διαμεσολαβηση κερναει τεκιλες,και τα αφεντικα,οσες τζιβες και αν εχουν,το γκαρσονι το βλεπουν σαν χαμαλη,εσενα σε βλεπουν σα καταναλωτη και τιποτα παραπανω...
    φυσικα και ειναι δρομος το alley cat,το μετα το alley cat δεν ειναι δρομος,απο τη στιγμη μαλιστα που το προτεινεις ανοιχτα.
    εχεις δει πολλες πορειες (που αν δεν ειναι οι πορειες "δρομος",τι ειναι),να πραγματοποιουνται,και μετα να καλουνε σε μαγαζι για μπυροποσια;
    αυτο δε σημαινει οτι ο αλλος απαγορευεται να παει για μπυρα η ο,τι αλλο του κατεβει μετα τη πορεια,αλλα δε γινεται να βγαζει επισημο και συλλογικο καλεσμα.
    αστοχα λοιπον τα βιωματικα σου παραδειγματα,αν και προσωπικα δεν εχω ανεβει και ουτε θελω να ανεβω στη ταρατσα του χιλτον,ουτε του μεγαρου μαξιμου,ουτε της γαδα οποια "γκομενα" κι αν με καλεσει...
    εκτος και αν θελεις το επομενο alleycat να ξεκιναει απο τη ταρατσα του χιλτον,να περναει τα γραφεια της μπιρμπιλη,να κανει σταση για ποτο στο μαγαζι που αραζει η γιαννα αγγελοπουλου και να καταληγει στο θριασιο πεδιο ...

    ReplyDelete
  12. ομολογω πως με κατατροπωσες στο παραδειγμα με το αυτοκινητο και τους αναρχοαυτονομους ασυνειδητους.γιατι προφανως και καβαλα στο ποδηλατο,διευρυνεις τοσο τη συνειδηση σου,σε βαθμο που μπορεις να ξεχωρισεις τις πολιτικες επιλογες του διπλανου σου στο φαναρι!φυσικα και δε θα μπω στη διαδικασια οχι να απολογηθω ουτε καν να σχολιασω τις παλι ανερματιστες υποθεσεις σου(αχ μωρε,μονο η πρωτοπορια των λοκαλ καβαλαει ποδηλατο,ολοι οι αλλοι ειναι τελειωμενοι αυτοκινητιστες!),αλλα αυτο που θα πω ειναι οτι μας χωριζει ενας ολοκληρος οριζοντας αξιων...
    γιατι βλεπεις,εμενα δε μου φταινε τοσο οι οδηγοι,ουτε τους βλεπω και ανεβαινει το αιμα στο κεφαλι μου,ακριβως γιατι ειναι οι τελευταιοι που φταινε για τη καταντια αυτου του κοσμου και τη μολυνση που εχει περιελθει.δεν επιτιθεμαι σε αυτους που αναπαραγουν μια συνθηκη,αλλα σε αυτους που τη παραγουν.στις αυτοκινητοβιομηχανιες,στα υπουργεια "περιβαλλοντος",στους μηχανισμους του lifestyle,σε ολα τα υπολοιπα,για τα οποια εσυ δε βγαζεις αχνα(αναδημοσιευοντας κειμενα σα του σταμελλου),και σου φταιει ο οδηγος διπλα σου στο φαναρι...
    δε θα παω στην ελευσινα να τους πω να καβαλησουν ποδηλατο και παρατησουν το αυτοκινητο τη στιγμη που καθε μερα τα φουγαρα της πετρολα και της χαλυβουργικης ,φτυνουν καρκινο.ουτε θα παω στα λιοσια να τους ζητησω να μαθουν να κανουν κομποστ για να σωθει το περιβαλλον,την ιδια στιγμη που διπλα τους εκατομμυρια τονοι απο τοξινες που καποιοι επελεξαν να στειλουν εκει και οχι στο χιλτον,κανουν παρτι.
    εχεις δικιο για το γιωργακη.επειδη εγω εχω τζιπαρα ,δε τους ξερω καλα τους διαχωρισμους αστικος-ξεγνοιαστος...
    ο αμυρας,με το καντραν των 40 χιλιομετρων τη μερα,σου κανει σαν νεο παραδειγμα τοτε;
    τι διαφοροποιει τον αμυρα απο ενα απολιτικο βουρλο;η στολη ,το κρανος ,η τα πεντε Πι;
    πως γινεται να επενδυεις στο βιωμα;και γω κανω ελευθερο καμπινγκ ,και ο αμυρας κανει.περα απο αυτο,και μια πολυ πολυ γενικολογη αντιληψη για τη προστασια της φυσης,τι αλλο συνεχει εμενα και τον αμυρα;ε;
    παντως οχι το κοινο βιωμα που επικαλεισαι...
    γιατι στη παρνηθα,μπορει να κανει βολτα εσυ,εγω ,μια χουφτα φιλελευθερων χαρτογιακαδων που ψαχνουν περιπετεια και μικρη αποδραση απο τη πολη,οι οικολογοι πρασινοι,οι καλογριες που γυρνανε στο μοναστηρι τους,και ενας που ζαχαρωνει ενα οικοπεδο,γιατι θελει και αυτος να μεινει κοντα στη φυση...
    τι μας συνεχει παλι;τι-πο-τα!εκτος κι αν αρχισουμε να βαζουμε πολιτικα χαρακτηριστικα στη παρουσια μας,εκει.ποιοι ειμαστε,πως θελουμε να ειμαστε εκει,με ποιους δε θελουμε να ειμαστε εκει,τι δρασεις κανουμε.
    αλλα για σενα αυτο ειναι κουραστικο και αυτοαναφορικο μπλα μπλα...
    ερχεσαι στα λογια μου οτι η αυτοοργανωση δεν ειναι πιπιλα.οτι εχει την αυταξια της ,και δε συστελλεται ουτε διαστελλεται με βαση την ερμηνεια που της δινει ο καθενας μας.
    ετσι οπως παει ,θα ακουμε τους εθνοπατερες να μας λενε να αυτοοργανωθουμε για να ψηφισουμε αρχηγο...αν επιλεγεις την αυτοοργανωση,επιλεγεις την αυτοοργανωση και μονο.οχι την ετεροοργανωση οταν ζοριζει λιγο η φαση με τη πρωτη.κατανοητον;
    αν θες αυτοοργανωση,δε πας στο τσαγκαρουσιανο η στο κουλογλου να σε βαλει διστηλο,γιατι τοτε ακυρωνεις στη πραξη την ιδια την αυτοοργανωση.
    αν προσπαθεις να επαναχαρτογραφησεις πρωτα τον εαυτο σου,ξανα με γεια σου με χαρα σου.ομως εχω βαρεθει να το λεω μην ασχολεισαι με την αδρανεια των καταληψεων για τις οποιες προφανως δε ξερεις τι σου γινεται,η αν ασχολεισαι,φροντισε να μιλας συγκροτημενα επι τουτου.
    ο κοσμος που διαβαζει καταλαβαινει αν εχω προταση και λογο πανω στο θεμα της ανακυκλωσης,του περιβαλλοντος,και γενικοτερα της ζωης.μην επικαλεισαι λοιπον το πληθυντικο,οι αναγνωστες εχουν τα δικα τους αισθητηρια που δε θα τους τα καπελωσω ουτε εγω,ουτε εσυ.

    ReplyDelete
  13. Ναι! Καβάλα στο ποδήλατο διευρύνεις την συνείδησή σου! Πόσες φορές θα στο πούμε!
    Τέτοια φάση!
    Φυσικά και μας χωρίζει ένας ολόκληρος κόσμος αξιών και για αυτό δεν καταλαβαίνω γιατί διαβάζεις αυτό το blog! Εμάς μας φταίνε οι αυτοκινηταράδες, το σύστημα και το κράτος το οποίο σας συντηρεί. Η πιπίλα του νεοέλληνα είναι το αυτοκινητάκι του. Είτε είναι τζιπατος σκυλάς είτε αναρχο-lifestyler σαν εσένα. Η ουσία είναι ότι σε αυτό το τέλος πολιτισμού έχεις την γνώση να αλλάξεις την ζωή σου ΤΩΡΑ! Μπορείς να διαλέξεις την ζωή (ποδήλατο) ή την μόλυνση και καταστροφή (αμάξια). Το ποδήλατο συνεχίζει να είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ μέσο με το οποίο μπορείς να αλλάξεις την ζωή σου στην Αθήνα από την μια μέρα στην άλλη. Μετά αν το θέλεις και ο ίδιος μπορεί να έρθει και η συνειδητοποίηση. Επίσης έχω πρόβλημα όταν καταπατάς τον δημόσιο χώρο με το αυτοκίνητό σου! Τα πεζοδρόμια, πεζόδρομοι , πάρκα κτλ τα οποία την έχετε δει ότι είναι χώρος για να παρατάς το αμάξι σου πρέπει να απελευθερωθούν! Βάλτε τα στον κώλο σας ή στο ιδιωτικό σας πάρκινγκ!
    Το ότι θα άρχιζες την επιχειρηματολογία του «αυτοί που λεηλατούν τις ζωές μας...» ήταν σίγουρο και το περίμενα. Κατ αρχάς είσαι αδιάβαστος. Άπειρες φορές σε αυτό το blog έχει γίνει κριτική και αναφορά σε μόλυνση που προέρχεται από το κράτος («δεν βγάζουμε άχνα» λες, είσαι εντελώς τυφλός ή απλά δεν διαβάζεις τι γράφουμε?). Ειδικά για το θέμα της Ελευσίνας, δεν νομίζω ότι μπορείς να μας πεις και πολλά, δεν μένεις εκεί! Μέλη της ομάδας μένουν εκεί, οπότε άσε να μιλήσουν αυτοί που γνωρίζουν το θέμα καλύτερα...
    Όταν κάναμε το Emergency Exit Athens στο Ποικίλο, καλεσμένοι από το Συντονιστικό Διάσωσης, μόνο πολιτική ήταν η παρουσία μας εκεί. Ο Γιώργος και ο Τάσσος από το Συντονιστικό μίλησαν στον κόσμο κι αν μη τι άλλο όλοι ήταν φορτισμένοι από το κλίμα και το ξεπεσμό της φύσης. Είναι η πιο πολιτική μας δράση και είμαστε περήφανοι για αυτή. Σου απαντάω: είμαστε εκεί με μια αμμεσοδημοκρατική πρωτοβουλία το «Συντονιστικό Διάσωσης» το οποίο μας κάλεσε. Συζητάμε πολιτικά και βιώνουμε τον χώρο μιλώντας για την τοπογραφία του και τις εμπειρίες μας, μετά μοιραζόμαστε φαγητό, ποτό, παιχνίδι και χορό. Οπότε οι ασυναρτησίες σου περί «γενικόλογης αντίληψης για την προστασία της φύσης» πέφτουν εντελώς εκτός στόχου. Ίσα –ίσα που η φράση «προστασία της φύσης» δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ από την ομάδα. Πιστεύουμε στην εμπειρία της φύσης και στην δημιουργία μέσα σε αυτήν χωρίς εξουσιαστικές μορφές (όπως ο αθλητισμός πχ και βγάζοντας έξω το free-camping το οποίο στην μορφή του αυγουστιάτικου τουριστικού προϊόντος το οποίο κάνεις εσύ έχει εξουσιαστική μορφή πάνω στην φύση).

    Εμείς δεν καταβάλουμε τον κόσμο με κάποιου είδους θεωρία για να τους καλέσουμε σε μια δράση. Όπως και με τις συνελεύσεις γειτονιάς, εμείς δίνουμε κάλεσμα να βγει ο κόσμος έξω από τα σπίτια του και αναμιχθεί, πιστεύουμε ότι όταν συμβαίνει αυτό πάντα βγαίνει κάποιο αποτέλεσμα. Μέχρι στιγμής η ατμόσφαιρα σε αυτά που κάνουμε είναι πολύ ωραία και σωστή πολιτικά και σε αυτό επενδύουμε. Άνθρωποι γνωρίστηκαν σε alleycat έκαναν δικές τους προσπάθειες και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από αυτό.
    Τα 40 χιλ του Αμυρά είναι κάτι πολύ σωστό και μακάρι και άλλοι πολιτικοί να καβάλαγαν ποδήλατο. Προσωπικά πιστεύω στην αμεσοδημοκρατία και δεν τον ψήφισα αλλά καταλαβαίνω γιατί μπορεί να είναι δημοφιλής στον κόσμο. Πάλι όμως είσαι αδιάβαστος. Ίσως το μόνο που δεν μπορεί να κατηγορήσει την ομάδα κάποιος είναι ότι υποστήριξε ποτέ το σύστημα και το φλέρτ των αρχών και του κράτους με το ποδήλατο. Είμαστε ίσως η μόνη συλλογικότητα που ασχολείται με το ποδήλατο και δεν έχουμε υποστηρίξει τους ποδηλατόδρομους και την φάση του Βλαστού που τόσο φοριέται τελευταία (αλήθεια γιατί δεν πας να κράξεις αυτούς που τον υποστηρίζουν?). Πιστεύουμε ότι χρειάζεται ρήξη με το αυτοκίνητο και αυτή θα γίνει μόνο ως αυτοοργάνωση του κόσμου και όχι μέσω κρατικής οδού. Μας έχουν καλέσει στην Ν Ερυθραία σε εγκαίνια ποδηλατόδρομων, σε γιορτές ποδηλάτου και η απάντησή μας είναι ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ! Εκεί δημιουργείται η συνείδηση ποδηλατική, πολιτική, οικολογική. Και αυτό προτείνουμε στον κόσμο να κάνει....

    ReplyDelete
  14. Οι ελεύθεροι χώροι δεν ανήκουν σε κανένα, πόσο μάλλον σε εσένα που με το εξουσιαστικό ύφος που μιλάς μάλλον για άσχετος μου φαίνεσαι παρά για άτομο εμπιστοσύνης, αλλά τεσπα θα απαντήσω. Σε αυτούς τους χώρους μας έχουν καλέσει οι ίδιοι, και πάντοτε αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να φέρουμε κόσμο που κανονικά δεν θα πήγαινε σε αυτούς. Και αυτό είναι κάτι που θέλουν οι Συνελεύσεις των χώρων. 2-3 μέλη/φίλοι της ομάδας βρίσκονται στην συνέλευση της κατάληψης του Πάρκου κάθε εβδομάδα εδώ και καιρό οπότε μάζεψε τα λόγια σου. Το πάρκο ανήκει σε όλους και μπορούμε να κάνουμε ότι κριτική θέλουμε για κάτι στο οποίο έχουμε επενδύσει τα όνειρά μας. Με την αδράνεια των καταλήψεων θα ασχολούμαστε όσο θέλουμε όσο είμαστε σκεπτόμενοι άνθρωποι, πάντα με καλοπροαίρετη κριτική και όσο έχουμε βοηθήσει να οργανωθούν δράσεις και πάρτι (τα οποία μάλιστα τους έχουν βοηθήσει οικονομικά πολλές φορές). Νομίζω ότι είναι κριτική την οποία καλωσορίζουν και αυτοί, τουλάχιστον κάθε φορά που συζητάμε είναι εποικοδομητικό.

    Οπότε πάλι αδιάβαστος είσαι.

    Η αυτοοργάνωση δεν ανήκει σε κανένα και ούτε έχεις εσύ ή κανένας άλλος copyright στην μεθοδολογία της. Μπορούμε να εκφέρουμε την γνώμη μας για το τι θα θέλαμε να γίνεται , αν δεν συμφωνείς μπορείς να διαφωνήσεις και τελειώνει εκεί. Οι φασιστικές σου φραστικές απειλές και bullying είναι άκυρες και δεν μας πτοούν. Η παρουσία στον τσαγκαρουσιάνο μπορεί να μην σε βρίσκει σύμφωνο αλλά για εμάς τα media είναι κάτι που όπως έχουμε πει ασχολούμαστε κατά περίπτωση και όχι αιρετικά. Αυτό είναι απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ομάδας οπότε μην ζητάς τα ρέστα. Να σου θυμίσω ότι την δεκαετία του 60 ο Abbie Hoffman έκανε μερικές από τις πιο σημαντικές δράσεις («τέλος του χρήματος») χρησιμοποιώντας τα media και μόνο αυτά. Με τον Κούλογλου δεν ασχοληθήκαμε ποτέ μάλλον το έκανε copy-paste.

    Εσύ βλέπεις την επανάσταση στο να πετάς τα σκουπίδια σου κάτω, το ίδιο και ένας σκυλάς ταρίφας που μπήκα εχθές. Επίσης οδηγάς αυτοκίνητο όπως και όλοι οι σκυλάδες που μαζεύονται στην Ιερά Οδό το Σάββατο. Και αυτή είναι η οδοποιός διαφορά, εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει και μπορείς να βγεις από το σύστημα. Με το να καβαλάς ποδήλατο αρνείσαι την μαφία του πετρελαίου και τους πολέμους τους και βγαίνεις εκτός λούπας, με τον να κάνεις κομποστοποίηση με τον γείτονά σου (πέρα από την διαδικασία οργάνωσης που χρειάζεται η οποία είναι αυτοοργάνωση από μόνη της) δίνεις μαι προσωπική απάντηση σε αυτό που γίνεται στην Κερατέα. Όταν θα κατέβεις στην πορεία τότε θα είσαι ένα βήμα πιο μπροστά από αυτούς τους οποίους προσπαθείς να ανατρέψεις... Δράσε ή σκάσε...

    ReplyDelete
  15. Η λογική σου είναι η λογική του Ελληναρά με επαναστατικό περιτύλιγμα. Βάλε έναν σκυλά με τζιπάρα και εσένα δίπλα και το μόνο που αλλάζει είναι τα κυβικά στο αυτοκίνητο και το μπλουζάκι του Τσε Γκεβάρα από το Μοναστηράκι. Εμείς θα θέλαμε να δημιουργηθούν οι προτάσεις/ λύσεις σε τοπικό επίπεδο έτσι ώστε όλο και περισσότερος κόσμος να μπορέσει να βγει εκτός συστήματος. Εσύ θες να είσαι μέσα στο σύστημα. Με γεια σου!

    Ψωνίζεις από τον ΖΑΡΑ και Σκλαβενίτη. Προσωπικά θα ήθελα να δίνω τα λεφτά μου σε ανεξάρτητη επιχειρηματικότητα, σε μικρές τοπικές επιχειρήσεις και αν είναι δυνατόν σε συνεταιρισμούς, συλλογικότητες κοκ όταν υπάρχουν, όπως ο Σπόρος και οποιοδήποτε άλλη τέτοια κατάσταση (όπου και εκεί υπάρχει κριτική αλλά δεν είναι ώρα για αυτό).

    Αν είχες βρεθεί στο Νοσότρος στην εκδήλωση για την απο-ανάπτυξη πολλά από αυτά τα πράγματα με τα οποία έχουμε ασχοληθεί θίχτηκαν εκεί, πράγμα που μας δίνει αυτοπεποίθηση σε αυτό που κάνουμε. Και εκεί (Βαρκελώνη) άνθρωποι προσπαθούν να αυτοοργανωθούν θίγοντας πράγματα όπως το φαντασιακό της κοινωνίας, προσπαθώντας να απαρνηθούν το σύστημα το οποίο με τόση ευκολία δέχεσαι.

    Κλείνοντας πιστεύω ότι η άνοδος της ασημαντότητας στην οποία αναφερόταν ο Καστοριάδης όσον αφορά αυτά τα πράγματα που συζητάμε μάλλον ταιριάζει απόλυτα στις απόψεις σου. Το αναρχο-lifestyle με το οποίο πια δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τον εναλλακτικό από τον χαρτογιακά γιατί απλά έχουν και οι δυο τις ίδιες συνήθειες, τις ίδιες αγορές, κάνουν τις ίδιες καταπατήσεις πεζοδρομίων, και ίσως να συναντήθηκαν και στην πορεία κατά της απαγόρευσης του τσιγάρου, είναι η καρδιά της κατάντιας του μεταδεκεμβριανών. Αυτός είναι ο λόγος που ο φασισμός καλπάζει με τέτοιο ρυθμό και ο Καρατζαφέρης έχει τόσους οπαδούς. Η κοινωνία προσπαθεί να δει την «αριστερή», «εναλλακτική» η προοδευτική πλευρά αλλα αυτή είναι τόσο φτωχή και χωρίς νόημα!

    Είπες- είπα, αν δεν σου αρέσει αυτό που συμβαίνει σε αυτό το blog πήγαινε δες κάποιο άλλο. Κλείνουμε τα comment πριν γίνει αυτό το ποστ κι άλλο πουτάνα...

    ReplyDelete