20/10/2010

NEW YORK, NEW YORK!


Πλησιάζουμε σε εκλογές και ξαφνικά ο δημόσιος χώρος ήρθε στην επικαιρότητα ξανά. Φέτος, την χρονιά που όλοι κοτσάρουν ένα ποδήλατο παντού και για οποιοδήποτε λόγο, έχουμε ακούσει πολλά. Το παραπάνω βίντεο, άσχετο με το αν συμφωνεί κάποιος ή διαφωνεί με αυτά που προτείνει ή ακόμα και με την λογική τους,  δείχνει την πραγματικότητα σε άλλες πόλεις που πραγματικά θέλουν να αλλάξουν τις καταστάσεις. Το video έχει φτιαχτεί από την ΜΚΟ Embarq η οποία ασχολείται με την αστική περιβαλλοντική μετακίνηση και δείχνει με επιστημονικό τρόπο ότι μια ανθρωποκεντρική (αντι για αυτοκινητοκεντρική) προσέγγιση ωφελεί όλους. Δείχνει όμως επίσης ότι για να συμβεί το ότιδήποτε χρειάζεται η πολυαναφερόμενη (τουλάχιστον από την ομάδα λόκαλ/athens) ρήξη με το αυτοκίνητο, τουλάχιστον σε καθεστωτικό επίπεδο και ότι μόνοι τους οι ποδηλατόδρομοι είναι μια τρύπα στο νερό.
Αντ 'αυτού, στη Νέα Υόρκη αρχίζουν να κατανοούν ότι με τη διανομή των πόρων εξίσου μεταξύ των διαφόρων τρόπων μεταφοράς,  με αφοσιωμένο σχεδιασμό (και όχι ψηφοθηρικά έργα) και καλά μελετημένη υποδομή για όλους, μπορούν να απελευθερωθούν οι αρτηρίες της πόλης για να ρεύσει πιο ελεύθερα η ίδια η δυναμική της. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ευχάριστους ελεύθερους χώρους οι οποίοι θα ευνοούν και την οικονομική δραστηριότητα. Δηλαδή αν υπήρχαν μεγάλα πάρκα, ελεύθεροι δημόσιοι χώροι και ελεύθερα πεζοδρόμια δεν θα είχαμε περισσότερους επισκέπτες? Εννοείται ότι ο τουρισμός είναι η "ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας"!?
Τώρα που η "ανθούσα οικονομία της οικοδομής" έχει πάρει τον πούλο μήπως να σκεφτούμε για δεύτερη φορά την αρχιτεκτονική αξία της αφαίρεσης?

3 comments:

  1. Reclaim public space on internet.
    ;)

    ReplyDelete
  2. Οταν λετε "αφαιρεση" εννοειτε λιγοτερες οικοδομικες αδειες, η, κατεδαφισεις;

    ReplyDelete
  3. αφαίρεση ως αρχιτεκτονική τάση, αλλά κατεδαφίσεις γιατί όχι?

    ReplyDelete