Μεγάλες διαστάσεις αποκτά το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, δηλαδή τα παρκόμετρα. Πριν μερικές μέρες στο Θησείο το οποίο είναι το σημείο της επέκτασης των ΖΕΣ (ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης) του Δήμου Αθηναίων έγινε διαμαρτυρία κατά των παρκομέτρων Οι κάτοικοι δεν θέλουν να παρκάρουν επί πληρωμή τα αυτοκίνητά τους. Λένε: "Αντί το μέτρο να αποθαρρύνει το ΙΧ των επισκεπτών και να έχει επαρκείς θέσεις για τους κατοίκους κάνει ακριβώς το αντίθετο. Λίγες απομακρυσμένες θέσεις για τους κατοίκους και πολλές επισκεπτών επί πληρωμής κοντά στα μαγαζιά. Επίσης τα αμάξια των επαγγελματιών της περιοχής θα πρέπει να παρκάρουν σε θέσεις επισκεπτών και να πληρώνουν κάθε μέρα". Πραγματικά,
εδώ υπάρχει ένα μεγάλο θέμα για τον δημόσιο χώρο. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιον λόγο θα πρέπει κάποιος που είναι κάτοικος μιας συγκεκριμένης περιοχής, όπως το θησείο, να έχει θέση για το αμάξι του δωρεάν. Κάτοικος δεν ισούται με κάτοχο αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο, ένα περιουσιακό στοιχείο κάποιον ανθρώπων θα πρέπει να βρίσκεται στο ιδιωτικό χώρο (πάρκινγκ) του κατόχου. Για ποιο λόγο ένας ποδηλάτης φορολογούμενος να πληρώνει δημόσιο χώρο για το αυτοκίνητο κάποιου άλλου. Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρώνουν, όπως σε όλες της χώρες της Ευρώπης (residnet permits area) και μάλιστα η άδεια θα πρέπει να είναι ακριβή έτσι ώστε να αποθαρρύνει την κατοχή αυτοκινήτου, πόσο μάλλον 2ου και 3ου. Το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες Για ποιο λόγο να μην πληρώνουν? Αν κάποια επιχείρηση χρειάζεται χώρο πάρκινγκ για τους πελάτες της να τον αγοράσει! Τα αυτοκίνητα μολύνουν, συνωστίζουν, οχλούν οπότε ας πληρώσουν και μάλιστα ακριβά!
Η λογική αυτή έχει τη βάση της σε αυτό που λέγεται "κοινοχρησία" του δημόσιου χώρου και υπάρχει ως νομικός όρος (οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία δεκτή παρακάτω plz). Μια τέτοια υπόθεση είχε ξεκινήσει στην Πάτρα πριν μερικά χρόνια όπου κάποιοι πολίτες πήγαν στο δικαστήριο μια τέτοια υπόθεση με την αιτιολογία "γιατί ο φορολογούμενος να πληρώνει την αποθήκευση ενός περιουσιακού στοιχείου κάποιου ιδιώτη στον δημόσιο χώρο, και μάλιστα χωρίς αντίτιμο!". Δεν γνωρίζουμε τι απέγινε αυτή η υπόθεση αλλά κατά την δικιά μας γνώμη σχετίζεται στενά με την υπόθεση των ποδηλατοδρόμων Το θέμα δεν είναι να μπει σε ειδικά φτιαγμένους δρόμους το ποδήλατο αλλά να μειωθούν τα αυτοκίνητα. Λιγότερα αμάξια, περισσότερος χώρος για ποδήλατα στο δρόμο. Πώς μειώνεται ο αριθμός των αυτοκινήτων? Κάνοντας την κατοχή αυτοκινήτου ακριβή: παρκόμετρα σε όλο τον μικρό δακτύλιο για
παράδειγμα για τους κατοίκους.
Ένας είναι ο τρόπος για να είσαι ελεύθερος:
Ένας είναι ο τρόπος για να είσαι ελεύθερος:
Βγάλε τον εαυτό σου εκτός συστήματος!
Ride a bike!
Χωρίς αυτοκίνητο, χωρίς αλλοτρίωση!
No comments:
Post a Comment