Οι φίλοι από την ομάδα του PPCT/FARKADONA συμμετέχουν σε ένα event στο Μουσείο Μπενάκη το οποίο ενδέχεται να έχει ενδιαφέρον για όποιον παρακολουθεί τη τεκταινόμενα στον χώρο της αρχιτεκτονικής/τέχνης/πολιτικής. Θα συμμετέχουν επίσης και άλλες ομάδες πιο φιλικές στη λόκαλ φιλοσοφία όπως η Ομάδα Φιλοπάππου και οι Reconstructing Community. Παραθέτουμε παρακάτω ένα κομμάτι από το δελτίο τύπου. Τσεκ ιτ!
Ε(κ)σωτερικότητες:
Τέχνη, πολιτική και κοινωνία σε εποχή κρίσης
Επιστημονική Ημερίδα που διοργανώνει το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με αφορμή τη έκθεση του Παντελή Λαζαρίδη “Parkour. Στάσεις, παραβάσεις, ελιγμοί (1961-2008).” Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009
Μουσείο Μπενάκη, Κτήριο Οδού Πειραιώς, 10,30 π.μ.
Τον τελευταίο καιρό διαδραματίζονται στις ελληνικές πόλεις μια σειρά κοινωνικά συμβάντα και εκτεταμένες εκδηλώσεις εικονοκλαστικής οργής ενάντια σε σύμβολα και logo που επαναφέρουν με νέους όρους το ερώτημα του πολιτικού. Η αγωνία και η ανάγκη μας να καταλάβουμε τα νέα αυτά φαινόμενα μας υποχρεώνει να επεξεργαστούμε εκ νέου και να αναθεωρήσουμε τις αντιλήψεις μας για τη διαρρηγμένη σχέση της τέχνης με την πολιτική και την κοινωνία.
Μ’ ένα τρόπο διερευνητικό η σύγχρονη τέχνη εξακολουθεί να επιχειρεί να κατανοήσει την ανθρώπινη συνθήκη προσεγγίζοντας μια σειρά νέα φαινόμενα, μεταξύ των οποίων δεσπόζουσα θέση κατέχουν η παγκοσμιοποίηση, η βιοπολιτική, οι κοινωνικές συγκρούσεις, η περιθωριοποίηση μεγάλων ομάδων του πληθυσμού στις μεγαλουπόλεις, η περιβαλλοντική δυστοπία, η εξομοίωση των διαφορών, η διόγκωση των καταναλωτικών δομών και συμπεριφορών, η ανθρωπολογία του μετα-ανθρώπινου σώματος, η υπερτρομοκρατία, οι μηχανισμοί επιτήρησης κ.ά. Κυρίως, όμως, οι νέες μορφές καλλιτεχνικής δραστηριοποίησης, όπως η τοποειδής τέχνη (site-specific art), η τέχνη κοινοτικής βάσης (community-based art), η δημόσια τέχνη (public art), ο καλλιτεχνικός και ο ηλεκτρονικός ακτιβισμός αποτελούν, σήμερα, πεδία σύγκρουσης τόσο για τη θεωρία όσο και για τη συλλογική πρακτική, καθώς οι αντιφάσεις και οι αντινομίες τους δεν είναι αμελητέες.
No comments:
Post a Comment