Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο "Ο θεατής είναι ελεύθερος να επιλέξει και τη διαχρονική φαντασιακή και συναισθηματική θέαση (βλ. και Πικιώνη «συναισθηματική τοπογραφία» 1936). Γι’ αυτόν το φυσικό ανάγλυφο του λεκανοπέδιου, που έχει καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τον αστικό ιστό, είναι ακόμη διακριτό. Ο ποταμός Κηφισός, ανάμεσα σε πυκνές δενδροστοιχίες ακόμη διασχίζει την εύφορη κοιλάδα. Στις δυό πλευρές του κήπια και παραπίσω αμπέλια κι ελιές. Ο Ελαιώνας, καλύπτοντας μια τεράστια έκταση, ακόμη ασημίζει τα φύλλα του στο φώς του ήλιου. Η Ιερά Οδός ακόμη διατρέχει τη στενή κατάφυτη κοιλάδα του Δαφνίου Απόλλωνα και κατηφορίζει προς το ναό της Αφαίας Αφροδίτης, τη λίμνη των Ρειτών για να τραβήξει ύστερα ευθεία προς την μυστηριακή Ελευσίνα. Οι υπώρειες του βουνού, στα πόδια του, είναι ακόμη καλυμμένες από συστάδες πυκνών πευκοδασών (τα εναπομένοντα πεύκα σε πεζοδρόμια και αυλές σπιτιών τα μαρτυρούν) κι ανάμεσά τους λιβαδότοποι, συστάδες με αγριελιές, φιλίκια, ράμνους, σχίνους. Το βουνό γύρω του ακόμη λαμπερή αττική πέτρα και βράχια. Στις ρεματιές όμως και τις πλαγιές του συστάδες με πευκοδάση".
Στην εν λόγω περιοχή, η οποία είχε μεγάλη σημασία στην αρχαιότητα καθώς ένωνε την Αθήνα με την Ελευσίνα μέσω της Ιεράς Οδού της οποίας απομεινάρια υπάρχουν ακόμα, υπάρχει ένας πλούτος από τοπογραφία η οποία θα πρέπει να σωθεί για τις επόμενες γενιές. Το όρος Αιγάλεω, Ποικίλο όρος, η λίμνη Κουμουνδούρου, το σπήλαιο Πανός, το ιερό της Αφαίας Αφροδίτης, ο ναός του Δαφνίου Απόλλωνα/μονή Δαφνίου, ο Διομήδειος Βοτανικός Κήπος είναι μερικά από τις τοποθεσίες που κυριαρχούν σε μια προστατευτέα περιοχή που αποτελεί οργανικό στοιχείο του Αττικού Τοπίου και χαρακτηρίζεται από την προσιτή στα ανθρώπινα μέτρα λιτότητά της.
Η πρόταση καταλήγει: "Έχουμε πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι για την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική προστασία του φυσικού περιβάλλοντος από μόνοι τους οι νόμοι δεν επαρκούν. Το φυσικό περιβάλλον, με τη διατύπωση του ερωτήματος: προστατευτέο κοινωνικό αγαθό ή εμπορεύσιμο -εκμεταλλεύσιμο είδος, αποτελεί, κι αυτό, διαρκές διακύβευμα κοινωνικής αντιπαράθεσης. Η συστοίχιση με την πρώτη κατάφαση είναι για μας αυτονόητη. Η υποβολή της παρούσας πρότασης αποτελεί εκδήλωση αυτής της επιλογής μας την οποία και θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε με τις δράσεις μας".
Υπογράφεται από τους Ειρήνη Βαλλιανάτου, Τάσος Λύτρας, Διαρκής Κίνηση Χαϊδαρίου, Επιτροπή Προστασίας και Οικολογικής Ανάδειξης του Όρους Αιγάλεω, Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ., Όμιλος για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Ποιότητα Ζωής στην Πετρούπολη « ΤΟ ΠΟΙΚΙΛΟ », Περιβαλλοντικός Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δαφνίου Χαϊδαρίου "Ο Δαφναίος Απόλλων", Περιβαλλοντικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Περιστερίου.
Μεγάλο κομμάτι του Ποικίλου, αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα νέο "Βατοπέδι" για τις ορέξεις της Εκκλησίας.
ReplyDeleteΈνα έξοχο οικοπεδικό φιλετάκι με θέα το λεκανοπέδιο Αττικής...
Περισσότερες λεπτομέρεις:
ReplyDeletehttp://ellines-energoi-polites.blogspot.com/2010/02/blog-post_6608.html
μήπως να φωνάξουμε το καραβάνι του free-camping και τους trance-o-κουμπάκηδες για να το σώσουν?
ReplyDeleteχαχα!
Ιγνάτιος
Χαχαχα! Κύριε Μπορέλι είστε πολυ καυστικός!
ReplyDelete